Invertir en educació és invertir en futur
- 02/06/2026
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Opinió
- 0
> ERC Caldes de Montbui
Aquest juny, mentre les escoles tanquen un curs ple d’activitats i emocions, el govern municipal continua treballant per preparar el futur.
Aquest curs hem vist avançar una actuació molt important per al municipi: l’ampliació de l’Institut Escola. Una obra necessària per adaptar-nos al creixement de Caldes i continuar apostant per una educació pública de qualitat, amb espais preparats per a les necessitats d’avui i de demà. Durant l’estiu s’anirà fent el trasllat i, de cara al primer trimestre, els alumnes ja podran gaudir dels nous espais, deixant enrere uns anys de barracons.
Però també sabem que educar és pensar en el benestar. Per això, paral·lelament, estem impulsant la renaturalització dels patis de diferents centres educatius. Més ombra, més verd i espais més amables perquè els infants hi juguin i hi convisquin. En un context de temperatures cada vegada més altes, transformar els patis també és cuidar la salut i el dia a dia dels nens i nenes.
I aquest estiu continuarem aprofitant l’aturada lectiva per fer noves inversions de manteniment als centres educatius del municipi. Actuacions moltes vegades poc visibles, però imprescindibles per tenir escoles cuidades, funcionals i preparades per començar cada curs en les millors condicions.
També volem reconèixer la feina immensa que fan cada dia els professionals de la comunitat educativa. Mestres, professors, equips educatius i personal dels centres sostenen molt més que l’aprenentatge: acompanyen, escolten, cuiden i ajuden a créixer generacions senceres. L’educació viu reptes importants arreu del país i, per això, cal continuar escoltant la comunitat educativa i treballant al seu costat per garantir una escola pública forta, cuidada i amb recursos.
Des d’ERC sabem que invertir en educació és invertir en futur. És treballar per la igualtat d’oportunitats, per la qualitat de vida i per un poble que creix sense perdre la seva essència. I si hi ha un lloc on val la pena posar esforços i recursos, és allà on creixen les futures generacions.
Bon final de curs a tots els infants, joves, famílies i professionals de la comunitat educativa.