Davant d’un bloc de marbre, el prolífic escultor Miquel Àngel va ser en vida, intens i clarivident. Doncs, creia en fervor en el seu estudi, el fet d’esculpir per extreure i modelar, una figura prèvia i integrada a dins de la massa granítica. És a dir, exercia a través de la força física la configuració d’una forma de cos humà i que encara s’estava gestant a dins de la seva excelsa mentalitat.
És obvi, les anàlisis que hauria d’haver dibuixat un munt de planells previs, abans de visualitzar a l’escala real, allò que cercava en un primerenc bloc, a fi d’immortalitzar-la. Explorant aquestes meres hipòtesis protocol·làries, s’imposa la lògica de l’ús de l’energia incommensurable en què es nodria l’escultor; destinada a una creixent creativitat que de manera excepcional, va saber copsar per mitjà d’una subtil genialitat, l’essència corpòria humana. I és d’aquesta última quan fa l’efecte, així que es contempla alguna de les seves escultures, com si posseïssin una ànima. Doncs, és amb l’evidència del resultat final, que les obres ja han traspassat totes les barreres del temps.
Tanmateix, hi ha la percepció que bona part de les obres escultòriques més reconegudes; és on prevalen encara amb una frescor inusual i exposades en luxosos museus i que atrauen l’atenció en un públic embadalit que les envolta amb la mirada. I és en paral·lel, de fer valdre la icònica pintura destacada a la cúpula d’un temple a Roma. Allà, és on que va expressar la idea de la divinitat i la qual, era molt candent en l’època de Miquel Àngel, perquè va donar rellevància amb el seu traç, la significació que posseeixen la forma de les mans i que s’esdevenen l’element principal tàctil; d’unes figures humanes que semblen desafiar la gravetat i que semblen assenyalar l’inici i la finitud de la vida.
Així, és com queda copsada en l’ambient de la pintura una impressió i un dubte, que no passa per alt i que seria; el buit que hi ha entremig de l’existència i el traspàs i que dona l’obertura a la idea de la immortalitat, com una possibilitat a considerar en el present.