Molts països europeus tenen en la seva agenda prohibicions de venta de vehicles amb motor de combustió interna per al 2040 i fins i tot hi ha ciutats que ja en tenen prohibida la circulació a certes zones. Hi ha empreses que ofereixen flotes de vehicles en lloguer per fer trajectes curts, el que es coneix com a carsharing; també n’hi ha de motos. S’està perdent el concepte de vehicle en propietat i guanya força el de pagament per ús. Les ciutats també reforcen el seu transport públic; sense anar gaire lluny, tenim l’exemple de Barcelona amb la reorganització de les seves línies de busos verticals i horitzontals i l’augment de la freqüència i mida dels busos que les cobreixen per facilitar la mobilitat dins la ciutat.
Tampoc oblidem l’ús dels mitjans de transport d’última milla, els famosos patinets elèctrics o bicicletes, que permeten fer trajectes curts amb agilitat i són de fàcil “aparcament”. Les ciutats habiliten cada vegada més quilòmetres de carril bici i zones d’ús exclusiu de vianants. A Granollers, tenim un exemple molt proper amb el carrer Anselm Clavé. I què veiem de tot això a Caldes? Veiem que anem en sentit contrari. L’equip de govern només potencia l’ús del vehicle privat amb la construcció del nou aparcament, habilita zones d’aparcament dissuasiu (la zona del carrer de les Escoles Pies, per exemple), arranja voreres per deixar-hi el cotxe amb més facilitat i, el més important i més flagrant segons el nostre punt de vista, deixa de banda el bus urbà. Aquest servei s’espatlla massa sovint i té una freqüència horària que impedeix tenir llibertat de moviment a les veïnes i veïns de les urbanitzacions.
No som un poble eficient pel que fa al transport de persones. En definitiva, l’actual d’equip de govern ens està dient que li importen molt poc les persones.