Popularment, d’això se’n diu intentar “marcar-se un tant”
- 02/10/2018
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Opinió
- 0
> ERC Caldes de Montbui
Sap greu, que de manera intencionada o no, es menyspreï la feina i esforços dels altres quan un s’intenta atribuir un mèrit que no li pertoca. Ens referim a l’article d’opinió que va publicar el PDeCAT el 18 de setembre passat, en aquest mateix espai, reservat pels partits polítics titulat: “Millora de la C-59 (tram Palau-Solità i Plegamans – L’Estany)”.
Afirmaven el següent: “…membres del PDeCAT de les poblacions afectades es van reunir el 29 d’agost passat amb l’Honorable Conseller de Territori i Sostenibilitat, Sr. Damià Calvet… Aquesta reunió va servir per aconseguir el compromís ferm del Govern de la Generalitat de fer diverses actuacions de millora a la C-59 al llarg de l’any 2019.” Només que haguessin estat una mica pendents de les Comissions Informatives, dels Plens municipals, de les notes i rodes de premsa (23/7/2018 i 17/11/2017) de l’Ajuntament o als articles que publiquem en aquest espai del diari, haurien sabut que aquest compromís ja estava assolit i anunciat en múltiples ocasions. I si s’ha assolit, ha estat gràcies a diverses reunions i molts mesos de treball entre l’Ajuntament de Caldes, l’Ajuntament de Palau de Plegamans i el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.
Ens expliquem una vegada més. Després de diverses reunions amb el Sr. Gallego (Cap del Servei Territorial de Carreteres) el 23 març; amb el Sr. Flores (Dir. General d’Infraestructures de la Generalitat) i el Sr. Font (Secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat) el 26 de juny; i amb l’ex-Conseller de Territori i Sostenibilitat, el Sr. Rull, vam aconseguir el tancament del projecte de millora a la C-59 a la rotonda de Palau. De fet, ja al mes de novembre del 2017, vam informar que el projecte estava en fase de redacció i el vam rebre l’abril del 2018. També tenim el compromís per escrit, per part de la Conselleria, de la creació d’un nou projecte del pas soterrat cap al cementiri que enllaçarà el carrer Bigues amb el camí de les Vídues.
I per deixar-ho encara més clar, explicarem de nou en què consistirà el projecte que ha plantejat el departament d’Urbanisme de la Generalitat per resoldre les retencions habituals de la carretera C-59 en hores punta (matí i vespre). Pel govern municipal, no és la solució ideal perquè no resoldrà el problema del tot, però sí que l’alleugerirà. El millor seria deixar la rotonda elevada o soterrada -com la que hi ha a la mateixa C-59 per anar cap a Sabadell o Parets, però no ho poden fer per manca de pressupost. El que s’ha decidit doncs, és construir ramals directes que disminuiran les cues de la C-59 i no creen cap punt conflictiu de seguretat viària dins la rotonda. En una primera fase, es farà un carril que donarà continuïtat a la circulació dels vehicles que vinguin des de Barcelona per la C-59 direcció Caldes (costarà 800.000€) i en una segona fase, es farà un segon ramal directe que permetrà als vehicles que surtin de Palau per la B-143 puguin agafar directament la C-59 cap a Barcelona evitant entrar a la rotonda. De fet, el 57% dels vehicles que surten de Palau, van directament a Barcelona i l’utilitzarien, segons l’Estudi de trànsit de la rotonda d’enllaç entre la C-59 i la B-143 a Palau de Plegamans.
I per últim, totes aquestes accions se sumen al projecte de «Reordenació dels accessos i millora de la seguretat viària a la carretera C-59» fet l’any 2016, que va consistir en una actuació al nus nord d’aquesta carretera amb un gir a esquerres mitjançant un carril central d’accés al passeig del Remei i un carril d’incorporació a la C-59 direcció Barcelona. També es va instal·lar una illeta a la sortida del carrer de Bigues, a l’altura del cementiri, per a les entrades i sortides de vehicles des de la trama urbana. En relació a aquesta obra, el regidor d’urbanisme va recordar al seu dia que el departament d’Urbanisme va acceptar revisar-la en el futur per afegir un carril central que permeti el gir d’entrada al nucli urbà quan se circula direcció Sant Feliu, a l’altura del Cementiri, ja que s’ha detectat que en prohibir el gir, s’acumula molt més trànsit a l’entrada del municipi per la Plaça Lluís Companys.