“Sense cultura no hi ha poble, i sense poble, no hi ha Festa Escaldada”, diu la colla castellera de Caldes de Montbui, després del gran èxit de participació de la Festa Escaldada, el dissabte 16 de maig: “Tanquem aquesta edició amb el cor ple i aquella sensació que encara necessitarem dies per pair tot el que hem viscut”, continuen. I és que la segona edició d’aquesta festa multitudinària –recuperada l’any 2025 després de nou anys d’aturada– “ha vingut per quedar-se”, diuen amb fermesa els Escaldats, ja que el parc de l’Estació va bullir ple de famílies, música, cultura, castells, entitats, activitats, germanor i molt de caliu, de les 11 hores del matí fins a les 3 hores de la matinada.
La valoració de la colla no pot ser més positiva: “Ens vam proposar omplir el parc de l’Estació de públic de totes les edats, i ho vam aconseguir”, celebra Núria Solé, presidenta de la colla, mentre reconeix “haver estat una jornada molt intensa i esgotadora, però profundament gratificant”, que va ser possible “gràcies al compromís i la participació de totes les comissions organitzadores”, afegeix.
Durant el matí, la jornada va aplegar un públic més familiar arran dels inflables, els jocs de fusta i tallers, seguit del concurs de dibuix, el concert infantil i la festa de l’escuma. El migdia va continuar amb el vermut popular i el dinar casteller (que va reunir desenes de comensals). A la tarda, va tenir lloc el bingo musical, els jocs tradicionals i les mostres de cultura popular, on els castellers van actuar acompanyats dels Nyerros de la Plana. Al vespre, la festa va seguir amb el sopar popular, l’Improshow i la programació musical, que no va deixar de sonar fins ben entrada la matinada.