Divendres 5 de juny, a les 19 hores, la cooperativa de consum agroecològic, El Rusc, i la nova entitat ecologista calderina, La Palanca Ecologista de Caldes, presentaran el seu primer projecte conjunt, “Singulars”, a la Sala de Cuines de Can Rius.
La xerrada de presentació, oberta a tothom, significa el primer acte públic de la nova entitat ecologista de Caldes que, segons apunta l’agrupació, neix amb l’objectiu “de transformar el poble cap a un model sostenible, just i de bon viure”. Actualment, el col·lectiu ja compta amb més de 20 persones adherides i s’organitza en quatre comissions de treball: mobilitat, agroecologia, biodiversitat i comunicació.
UN PROJECTE PER CUIDAR LA PAGESIA I EL COMERÇ LOCAL
En aquest primer acte conjunt, El Rusc i La Palanca presentaran “Singulars”, un projecte que busca
potenciar el consum de productes locals i ecològics articulant tot el procés, des de la producció fins a la venda, perquè sigui més eficient, competitiu i just. “És un projecte de país, construït a partir de la suma de molts actors petits: pagesos, elaboradors, botigues i consumidors”, continuen ambdues agrupacions responsables.
A més, afegeixen, la iniciativa està duent a terme una campanya de finançament popular “i ja duu més d’1,6 milions d’euros recaptats, el 80 % de l’objectiu”.
La trobada de presentació anirà a càrrec de dos dels membres impulsors del projecte de nova creació: Dirk Madriles, enginyer agrònom, pastor i dinamitzador, i Gemma Pedemonte, diplomada en ciències empresarials i llicenciada en comerç internacional, amb una trajectòria centrada en l’economia social i solidària, l’alimentació ecològica, el comerç just i el consum conscient.