Dimecres 27 de maig, el Museu Thermalia va acollir la presentació dels resultats preliminars de l’estudi “Efectes de la balneoteràpia en pacients de càncer de mama”, impulsat per l’Ajuntament i coordinat per l’Institut de Recerca de l’Hospital del Mar, amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Arran d’aquests resultats -pendents de publicar en una revista científica-, la investigació conclou que l’ús freqüent de la balneoteràpia i les aigües mineromedicinals de Caldes contribueixen a la millora de la sensació general de benestar, l’estat d’ànim, l’alternació de la son, així com la reducció de la inflamació i del dolor musculo-esquelètic.
Durant l’acte, la investigadora en cap de l’assaig clínic, la doctora Natàlia García Giralt, va explicar que “totes les participants que han rebut el tractament termal han millorat en els paràmetres avaluats, comparat amb els nivells del grup control (sense tractament termal)”. Una millora, d’altra banda, que sembla ser immediata quan es duen a terme les sessions de balneoteràpia intensiva, ja que decreix amb el pas del temps (quan es deixa de rebre tractament termal): “Sis mesos després de rebre la balneoteràpia, les participants remetien uns valors equiparables a les del grup control, de manera es conclou que el tractament termal és efectiu per a la simptomatologia derivada d’aquest tractament hormonal adjuvant, però s’ha de mantenir de manera sostinguda amb sessions més o menys periòdiques per aconseguir que aquesta millora persisteixi en el temps”, va continuar durant la presentació.
En paral·lel, l’alcalde Isidre Pineda també va realçar els resultats “molt positius” d’aquest segon estudi impulsat a la vila, que reconeixen les propietats terapèutiques del termalisme calderí, així com l’ús i el valor de les aigües mineromedicinals: “Per segona vegada, podem dir en veu alta que l’aigua termal de Caldes ajuda a millorar la salut, especialment la de les dones pacients de càncer de mama”. A Caldes, continua, “estem convençuts que la balneoteràpia serà, algun dia, un recurs de salut al servei del país, com ja ho és en altres regions d’Europa”.
