“És hora de fer soroll! El poble palestí és un poble mediterrani, com el nostre, el sentim proper i seguirem al seu costat passi el que passi”, afirma la plataforma Aturem les guerres des de Caldes. El col·lectiu, format per membres del Comitè de Solidaritat de l’Escola El Farell, l’entitat Caldes Solidària i persones a títol personal, va liderar la concentració ciutadana que va tenir lloc el dijous 2 d’octubre, a la plaça de la Font del Lleó, i que va comptar amb el suport de l’Ajuntament i l’actuació de la colla dels Castellers de Caldes Montbui.
Més de 200 persones van assistir a l’acte solidari que, com arreu de Catalunya i Espanya, va adreçar un missatge alt i clar: el clam per a la pau a Gaza i el suport a les persones detingudes arran de l’assalt a la Flotilla Global Sumud en mans de l’exèrcit israelià.
“Sense cap dubte, cal dir que la Flotilla, posant en risc les persones que la integraven, ha assolit un resultat excel·lent”, valora la plataforma solidària calderina, mentre afegeix que “un dels objectius de les accions no-violentes és despertar la implicació de les persones per a les causes justes; un altre objectiu és molestar als opressors i a aquells que els donen el seu suport”.
En aquest sentit, el grup solidari denuncia que “des de fa desenes d’anys, l’opressió d’Israel sobre el poble palestí és inacceptable i il·legal tant a Gaza com a Cisjordània, i la violència actual de cap manera hauria de ser tolerada per la comunitat internacional”. És per aquest motiu, continua explicant la plataforma en un comunicat oficial, que “accions com les de la Flotilla i la reacció de la ciutadania han d’anar forçant als governs a fer un boicot absolut a Israel, no tan sols en el comerç d’armes sinó en tots els àmbits”.
EL COMPROMÍS DE CALDES AMB EL POBLE PALESTÍ
La concentració de dijous passat va ser “l’acció més multitudinària” d’entre les organitzades per la plataforma solidària; un grup de recent creació que ja suma diversos actes solidaris per a la presa de consciència i “continuar treballant en la implicació de la ciutadania de Caldes”. Des de juny que el grup va estar convocant concentracions cada dimecres a la tarda; també va organitzar un sopar solidari amb Palestina i la projecció d’un documental a El Centre Democràtic. La concentració, a més, va anar seguida de la participació d’una seixantena de calderins i calderines a la manifestació de Barcelona, el dissabte 4 d’octubre.