Cada 28 de juny es commemora el Dia de l’Alliberament LGTBIQA+; un dia en el qual es recorda la primera revolta de les persones LGTBIQA+, a Nova York, arran de la irrupció de la policia al bar Stonewall In. Aquests fets van propiciar que s’escollís la data per reconèixer i impulsar tant la diversitat en l’orientació afectiva i sexual com la identitat de gènere.
En l’àmbit local, totes les agrupacions polítiques van aprovar, per unanimitat, l’adhesió del municipi al manifest de la Diputació de Barcelona amb motiu del 28 J, durant el ple de juny. Una acció que, l’alcalde Isidre Pineda, va aprofitar per recordar que “a Caldes, estima a qui vulguis; sigues i expressa’t tal com et sentis. Diguem conjuntament prou a les discriminacions i fem que la llibertat i la diversitat siguin reals i efectives a la nostra vila i arreu”.
Al marge, però, de la declaració conjunta, altres grups municipals van recriminar al govern la no celebració del Dia de l’Orgull a la vila: “És la primera vegada en anys que no hi haurà cap activitat més enllà d’una declaració. Considerem que l’acció social és primordial en la defensa dels drets en un moment com l’actual”, va defensar Carla Millán, portaveu del PSC Caldes, durant el ple.
Al seu torn, la regidora d’Igualtat, Feminisme, LGTBIQ+ i Famílies, Roser Xalabarder, va defensar el treball exhaustiu en la recollida de dades que s’està duent a terme, així com l’ajornament de l’acte a més endavant: “Per poder canviar les coses ens calen estadístiques. De cara al segon semestre volem celebrar un acte especial on totes les igualtats i diversitats siguin reconegudes”.