A partir d’ara, les famílies o acompanyants de pacients que es troben ingressats o a Urgències de l’Hospital de Mollet podran fer el seguiment del seu familiar per saber on es troba en tot moment. Aquesta és la nova prestació de l’app ‘Connecta FSM’ que la Fundació Sanitària Mollet va crear l’any 2023 i que, arran d’aquest nou servei, amplia la seva funcionalitat en el sentit de mantenir el contacte digital i directe entre usuaris i la institució.
Amb les noves funcions, la plataforma digital -fins ara adreçada a totes les persones ateses a l’Hospital Universitari Mollet, el Sociosanitari Mollet i el Centre de Salut Mental i Addiccions de Mollet-, s’obre a l’entorn dels i les pacients amb l’espai ‘Seguiment de Pacients’ que permet el seguiment de pacients que siguin Urgències i també el seguiment de pacients que siguin a la planta d’Hospitalització.
En el cas dels pacients que es troben a Urgències, “quan el pacient arriba pel seu propi peu se li dona un codi d’accés que ell o ella pot compartir amb el seu acompanyant, si així ho desitja” expliquen fonts oficials de la Fundació. Un cop introduït aquest codi en la part de Seguiment de pacients de l’app, l’acompanyant designat podrà saber puntualment quin és el metge/ssa i infermer/a assignats, la ubicació del pacient i l’estat de les proves diagnòstiques, “tot i no compartir els resultats per garantir la privacitat del pacient” puntualitzen representats del centre de salut. En mateix passa amb els pacients que ja han estat traslladats a planta d’Hospitalització, on també es té accés a la unitat d’hospitalització i número d’habitació.
‘Connecta FSM’ és l’aplicació mòbil de recent creació del centre de salut, on l’usuari que s’ha donat d’alta pot accedir a tota la seva informació assistencial. L’usuari pot consultar en tot moment els propers dies i hores de cites o proves diagnòstiques que tingui programades, així com si cal algun tipus de preparació prèvia. També permet reprogramar la cita amb l’especialista o anul·lar-la. En relació a les millores de prestació, la directora d’Atenció a la Ciutadania de la Fundació Sanitària Mollet, Bea Galbas, explica que “les novetats de Connecta FSM permeten innovar en un canal, fàcil, ràpid i intuïtiu, de relació dels pacients amb la institució per poder realitzar un seguiment dels familiars i acompanyants, o bé dur a terme els tràmits que es necessitin sense dependre d’un horari concret i amb la facilitat de poder-ho fer tot des del mòbil”.