Un any més, l’Escola El Farell ha celebrat una nova Jornada de la Ciència; un conjunt d’activitats, experiments, tallers i xerrades que pretenen despertar i potenciar l’interès de l’infant envers la ciència. Al llarg de la setmana passada, del 15 al 19 de novembre, tots els infants d’educació infantil fins a cicle superior de primària han participat d’una extensa programació en la qual l’alumnat ha jugat i experimentat situant-se en el rol científic, amb l’acompanyament dels mestres i educadors.
A diferència d’anys anteriors, quan la jornada temàtica s’organitzava en grups de cicle i l’alumnat participava en diferents experiments amb diferents companys i companyes, l’organització d’enguany ha preservat el model del curs anterior, és a dir, respectant els grups bombolla i duent a terme les activitats a l’aula o a l’exterior, “però en cap cas sense compartir amb altres alumnes d’altres cursos” detalla Mònica Gómez, mestra i coordinadora d’esdeveniments de l’Escola El Farell.
Tot i que el context epidemiològic actual ha millorat respecte al de l’any passat, algunes activitats que tradicionalment s’englobaven en aquestes jornades encara han quedat afectades, com per exemple la participació oberta a les famílies: “La situació de millora actual ens ha permès comptar amb la participació d’algunes famílies (sempre sota les mesures actuals de prevenció), però no l’hem viscut en tots els nivells educatius i, en alguns casos, ha estat a través de la modalitat virtual” segueix Gómez. En els pocs casos en què s’ha comptat amb l’assistència de familiars vinculats molt directament amb el món de la ciència, “s’ha tractat de demostracions científiques sense interactuar massa amb els infants i portant a terme l’activitat al pati de l’escola, a l’aire lliure” puntualitza Gómez, des de l’Escola El Farell.