Tal com estava previst per l’executiu català des d’abans de començar el període de les festes de Nadal, la tornada a l’escola per encetar el segon trimestre del curs 2020-2021 s’ha dut a terme aquest matí, del dilluns 11 de gener. Aleshores, ja es preveia una dilatació de les vacances d’aquesta època de l’any, i en lloc de començar el trimestre el divendres 8 de gener (com s’ha fet en els anys anteriors), s’ha dut a terme tres dies més tard seguint les indicacions del departament de Salut.
Tot i que, finalment, les classes s’han reprès amb normalitat, un grup d’experts va demanar que s’endarrerís uns dies més la tornada a les aules, a causa de l’empitjorament de les dades dels contagis a Catalunya. En altres comunitats, com a Aragó, l’activitat educativa no es reprendrà, presencialment, fins al mes de febrer, i aquest grup de científics han aplaudit la iniciativa: “En la situació epidemiològica actual a Catalunya creiem que el tancament temporal dels centres docents des de l’educació primària a la universitària i l’ús de l’educació per via telemàtica és la millor opció per evitar nous contagis i contribuir a la reducció de la incidència de Covid-19″, justificaven aquest grup d’experts en un comunicat.
ELS CENTRES ESCOLARS DE CALDES SUPEREN AMB NOTA EL PRIMER TRIMESTRE
El recompte final d’afectació als centres escolars de la Covid-19 mostra un còmput de 57 casos confirmats que han provocat l’activació del protocol establert i el confinament d’un total de 37 grups.
El confinament immediat i la realització de proves PCR ha permès frenar de manera eficaç el contagi dins de les aules, de manera que només s’han confirmat 3 casos de contagi en tot el trimestre un cop fetes les proves en l’entorn escolar de la persona afectada per la malaltia.
Escoles bressol, escoles de primària i instituts han tancat el primer trimestre demostrant la gran capacitat de resposta que professionals i alumnat han tingut davant la crisi sanitària i esvaint els temors amb els quals va començar el curs.
La valoració final mostra que, malgrat la detecció de casos, la gestió de la seguretat dins les aules i la resposta ràpida en cas d’aparèixer un positiu ha permès mantenir les escoles obertes i garantir a l’alumnat el màxim de normalitat escolar, tot i les circumstàncies.