
Les compres en línia i els lliuraments a domicili: noves tendències que venen per quedar-se
- 12/01/2021
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
> Ivette Hijano
La Covid-19 ha obligat a nous mètodes de consum que actualment ja s’han estès a bona part de la població
IMATGE | ‘Passo de Cuinar’ distribueix a domicili les comandes en línia. > CEDIDA
Poques persones podien arribar a pronosticar en què s’ha convertit el seu negoci després de l’esclat de la pandèmia. Adaptar-se o morir, diuen. I és que des del març del 2020 que l’activitat econòmica es veu sotmesa a un vaivé constant, supeditat a la tendència –més negativa que positiva- de la Covid-19.
Marc Colello és un dels molts calderins que s’ha vist forçat a adaptar-se als nous temps, i que afortunadament ha vist créixer, en els darrers mesos, la plataforma digital que lidera, Passo de Cuinar. La nova tendència de compra en línia i el negoci del lliurament a domicili ha estat un bàsic en aquests nous temps, que ha permès una sortida alternativa al sector de la restauració i al comerç de proximitat.
“La demanda de menjar a domicili ha crescut i el client ha canviat els seus hàbits”
Marc Coello
CEO Passo de Cuinar
· En què s’ha convertit Passo de Cuinar des de l’esclat de la pandèmia al mes de març?
Al principi de tot, el dia 13 de març de 2020, quan va donar-se l’aturada de país a causa de la Covid-19, vam patir un estat de xoc a causa del desconeixement del qual això comportava. Pràcticament tots els restaurants adherits a Passo de Cuinar van tancar, i en alguns municipis van tancar tots. Segons el decret del govern, nosaltres érem un dels comerços considerats “imprescindibles”, de manera que se’ns va negar l’opció de presentar un ERTE a part de la nostra plantilla. Així doncs, tot i que els treballadors eren a casa perquè no hi havia restaurants en actiu, nosaltres (a diferència de les empreses com Glovo que treballen a través d’autònoms) els seguíem pagant el seu salari. Arran d’aquesta necessitat de trobar feina fora del sector de la restauració, vam obrir el nostre servei a tot el comerç que volgués enviar els seus productes a domicili, especialment els d’alimentació. A partir d’aquí, vam començar a col·laborar amb el comerç local, i a Caldes amb comerços com Servifruit, Grau Vila, Pedragossa, Unika Beer… I ho seguim fent!
Hem modificat els hàbits de compra arran de les restriccions causades per la Covid?
Rotundament, sí. La demanda de menjar a domicili ha crescut, i el client ha canviat els seus hàbits. Arran del tancament, molta gent s’ha animat a provar els nostres serveis, i gràcies al nostre esforç, tant el dels repartidors com el d’oficines, aquest nou client ha rebut una experiència tan positiva que l’ha fet tornar una vegada i una altra a consumir els nostres serveis.
· S’ha accentuat el servei durant aquest període de Nadal?
Sí, Nadal -juntament amb la temporada de fred-, és una època en la qual la població opta per menjar els plats dels seus restaurants preferits des de casa. És una tendència que es repeteix any rere any.
· Com ha estat el fet de col·laborar amb el sector de la restauració local en aquests temps tan complicats per a ells?
Ha estat tot un compromís. És un moment tan complicat com injust pel sector de la restauració. Des de la nostra plataforma treballem per poder seguir connectant els restaurants amb els seus clients i fer-ho de la manera més còmoda per ambdues parts. Des d’aquí volem també enviar un missatge d’ànims a tota la restauració i reafirmar el nostre compromís amb ells per ajudar-los a sobreviure a aquest calvari que injustament estan patint.
· Creus que les noves tendències de compra en línia o serveis delivery, accentuats des de la pandèmia, perduraran en el temps?
Sí, i no només en el món de la restauració. Estem vivint un canvi d’era, l’era de la informació. Tots hem d’adaptar-nos a aquest nou mètode de consum, un mètode que aporta un valor gegant al client final, on pot rebre tot el que vulgui a la porta de casa seva en qüestió de minuts. Això ha arribat per quedar-se, i no és quelcom dolent, simplement és un canvi, i crec que absolutament tot el comerç ha d’innovar ràpidament per no quedar-se fora.
“Tot el comerç ha d’innovar ràpidament”
Marc Coello,
CEO de Passo de Cuinar
· Què significa no treballar amb falsos autònoms com altres plataformes del vostre sector?
És realment complicat i arriscat, però necessari i just. L’avantatge competitiu de treballar amb falsos autònoms es basa en el fet de no tenir mai cap cost fix, és a dir, que sempre pagues en funció de la feina que reps, i si algú en surt perjudicat no és mai l’empresa. Però qui realment surt perjudicat és el treballador, ja que no és realment un autònom. Tot el que ingressa depèn de l’empresa, i és aquesta la que s’assegura de què sigui el mínim possible. Tothom té dret a vacances, baixes, seguretat social, i estabilitat dins l’àmbit laboral. Nosaltres vam creure que era el correcte i no només ho vam fer, sinó que vam demostrar que és possible dur-ho a terme.