

Aquesta mostra presenta una selecció de gravats de mitjans del segle XIX fins a finals del segle XX, a través del quals es pretén il·lustrar l’evolució que ha experimentat el gravat com a llenguatge i tècnica utilitzat pels artistes d’aquesta època.
Alhora que ens apropa al context històric dels moviments artístics més destacats d’aquest període, caracteritzats per una revolució permanent de l’art, així com per la transició del centre de creació artística i del mercat de l’art de París a Nova York, la nova capital artística del segle XX.
L’exposició incorpora una mirada i una lectura personal, la del propi col·leccionista, que ens endinsa i descobreix com grans artistes, vinculats principalment a la pintura, utilitzaren també el gravat com via per difondre la seva obra i ampliar les expectatives de mercat.
La mostra està estructurada en cinc àmbits temàtics que es veuen complementats per unes cites escrites per Antoni Gelonch, les quals conviden a reflexionar sobre les motivacions dels col·leccionistes d’art.
El projecte museològic i museogràfic de l’exposició De Paris a Nova York. Gravats de la Col·lecció Gelonch Viladegut inclou algunes accions que tenen per objectiu fer més accessibles els seus continguts a col·lectius amb dificultats sensorials, físiques i cognitives, fomentant així l’accés a la cultura i en concret als museus locals a una gran diversitat de públics.