
La creativiat en temps de crisi
- 19/03/2020
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
Les circumstàncies extraordinàries de confinament per intentar frenar el pic de transmissió del coronavirus estan generant grans iniciatives entre el comerç i la ciutadania de Caldes
IMATGE | Home del web “Passodecuinar” des d’on es poden realitzar les comandes on-line de menjar de restaurants locals. A baix, un frame d’un dels vídeos compartits a Instagram del nou centre de moviment INUA, i darrera publicació del nou perfil a IG @caldes.acasa.> CEDIDES
L’estat d’alarma decretat per l’Estat espanyol arran la ràpida propagació del coronavirus entre la població ha obligat a la ciutadania al confinament a domicili fins d’aquí a aproximadament dues setmanes. Aquest temps nouvingut, clausurats a casa, ha impedit obrir a molts comerços i també ha trencat moltes rutines que, per a molts, eren indispensables: sortir a córrer, a passejar, a nedar, a jugar amb els amics i amigues, les extraescolars, a Pilates, fer el cafè… El xoc amb la realitat ha generat un nou escenari on l’avorriment, la clausura i/o la necessitat han derivat en altes dosi de creativitat.
Aquestes circumstàncies extraordinàries han obligat al petit comerç a reinventar-se. N’és un exemple l’empresa Passo de Cuinar, que ofereix el servei de menjar a domicili, en bicicleta, a l’àrea de Caldes de Montbui, Granollers, Palau-solità i Plegamans i Santa Perpètua. Arran el confinament, el seu servei delivery es fa més útil que mai: No podem anar als restaurants, però sí que podem seguir gaudint de les seves cuines des de casa. No obstant això, era convenient prendre mesures extraordinàries per garantir la seguretat durant tot el procés d’entrega a domicili. Passo de cuinar ho ha denominat “l’entrega sense contacte”. Això és que “el repartidor deixarà la comanda davant de la porta del client i trucarà el timbre. Es farà tot respectant les mesures de seguretat i d’higiene recomanades, començant pels 1,5 metres de distància entre persones durant tot aquest procés i evitant el contacte físic”.
No només amb això, l’empresa calderina ha ampliat, per aquests dies, el seu servei de lliurament a altres comerços de la vila, més enllà del sector de la restauració: “Tot aquell comerç que vulgui i pugui vendre els seus productes a domicili, pot posar-se en contacte amb nosaltres. Gestionarem el més ràpid possible la seva incorporació del mateix a la nostra web des del qual els clients podran fer les comandes, així com fèiem fins ara amb els restaurants”.
Altres comerços com la sabateria Kamina ha pensat demanar l’ajut dels nens i nenes, confinats a casa, perquè li enviïn els seus dibuixos: “Un dibuix dels que haureu fet aquests dies, amb un arc de Sant Martí que ens doni esperança que tot sortirà bé”. Aquests dibuixos, que poden deixar-se a sota de la porta de la botiga, “els farem servir per tapar l’aparador perquè no podem sortir per pujar i baixar els tendals i les sabates poden fer-se malbé”.
També el centre de moviment, INUA, que encara no ha pogut obrir les portes al públic arran el confinament, ha fet ús de les xarxes socials per oferir classes de Pilates virtuals i començar a crear comunitat. Mireia Cayuela, gerent del centre i instructora de Pilates, diu en un dels seus vídeos que és important “moure el cos tot i estar confinats a casa”, i per sort, les noves tecnologies permeten estar en contacte entre els usuaris i obtenir molts recursos que ens ajuden a evitar el senderisme.
EL PAPER DE LES XARXES SOCIALS
Per tal de fer extensiu a la població totes aquestes noves iniciatives i estar en contacte entre nosaltres, les xarxes socials estan esdevenint essencials. Gràcies a aquestes fem videotrucades, fins i tot amb diverses persones a la vegada, que a més de fer-nos més amè el confinament, ens permeten gaudir d’una major proximitat amb la família i amics. No podem oblidar-nos de la seva rellevància per encarar el teletreball, en el qual les noves tecnologies s’han convertit en una eina imprescindible que facilita la cohesió en grups de treball i empreses.
Un altre exemple d’iniciativa que ha sorgit de les xarxes socials i en el marc d’aquesta situació de confinament és el nou perfil d’Instagram @caldes.acasa. En la seva primera publicació, els promotors es presentaven com a “un grup de joves del poble que, veient la situació que estem patint, ens hem unit per crear un seguit d’experiències divertides i virtuals per passar més bé la quarantena”. En aquest compte d’IG es publica cada dia un repte i s’anima a la comunitat de seguidors i seguidores a aconseguir-los: des d’un concurs de bromes “per donar-li un toc d’humor a la vida”; a compartir menús saludables per gaudir aquests dies de confinament; compartir una fotografia on mostrar “la nova oficina temporal o d’estudi”, és a dir, l’espai habilitat per al teletreball; compartir imatges de les hores de descans i oci; i fins i tot crear un dibuix del logotip de Caldes des d’Instagram.