Una quinzena de representats d’establiments comercials i del sector turístic de Caldes, juntament amb tècnics i regidors de l’Ajuntament de la vila, van celebrar, dijous 6 de febrer, una nova trobada de la Taula de Turisme. En la reunió, els assistents van escollir les propostes de dinamització del sector que finalment es duran a terme al llarg d’aquest any, arran els Pressupostos Participatius i amb una dotació econòmica de 20.000 €.
De les 12 propostes plantejades en anteriors trobades, la Taula de Turisme –a partir d’un sistema de votació i acumulació de punts– n’ha seleccionat 6.
La proposta més votada, que va comptar amb 79 punts, va ser la celebració i promoció de la 5a edició de la Via del Pintxo, acció per la qual s’han pressupostat 5.000 €. La segona proposta més popular ha estat una primera fase d’unes Jornades del Tomàquet, la qual necessitarà 1.950 € per realitzar-se. Les altres accions que es duran a terme el 2020 són l’edició de càpsules de vídeo promocionals del poble i la promoció a les xarxes socials, l’adquisició de 200 damassos de l’Escaldàrium, la posada en marxa d’una nova campanya promocional i, finalment, l’edició de plànols desplegables per a senderisme disponibles en quatre idiomes.
Aquestes són les actuacions que han estat assignades per als Pressupostos Participatius. Però l’Ajuntament puntualitza que “això no vol dir que les propostes amb menys votació no es puguin portar a terme a través del finançament directe de la regidoria o en els propers anys”, segons un comunicat del consistori tramès el mateix dia. De fet, d’entre les propostes no escollides destaca una campanya de llançament de cuina termal a botigues i restaurants calderins, proposta que la Regidoria de Turisme i Termalisme “veu amb molt bons ulls i no descarta continuar-hi treballant”.