Coincidint amb el Dia Europeu de la Mediació, celebrat el 21 de gener, l’Ajuntament publica les dades relatives al servei de mediació que es proporciona des del consistori i que està a disposició de la ciutadania per a la resolució de conflictes personals i comunitaris: el Punt de Mediació.
L’Ajuntament va implantar aquest servei el 2015 amb el propòsit “d’afavorir la millora de la convivència ciutadana i la qualitat de vida al municipi, tot oferint espais per potenciar l’entesa i el diàleg” informa el consistori. Aquestes estratègies per generar valors de civisme i responsabilitat social estan donant els seus fruits. De fet, el nombre de sol·licituds de mediació rebudes al Punt de Mediació durant el 2019 ha crescut, tot i que lleugerament, en 5 sol·licituds més respecte el 2018.
Del total de 83 casos atesos, en una vintena d’ocasions s’ha dut a terme la tècnica de la mediació pròpiament dita, i en quasi una cinquantena de casos s’ha ofert assessorament en sessions individuals (amb les parts implicades) per ajudar-les a fer que entre elles puguin dialogar i resoldre el conflicte. En els casos restants, s’han aplicat altres tècniques com les pràctiques restauratives.
D’altra banda, la majoria dels casos que s’han treballat segueixen sent els conflictes de tipus familiar i veïnal, seguits dels relacionats amb activitats econòmiques, i els que menys, els relatius a l’ús dels espais públics, escolars i associatius.