Un Sant Jordi post-Setmana Santa, al Parc de l’Estació
- 15/04/2019
- 0 comments
- Albert San Andrés
- Categoria: Cultura
- 0
El consistori potencia la reunió dels actes en un sol espai, davant la incertesa de vendes dels comerciants
IMATGE | Fotografia oficial de la presentació de la Diada de Sant Jordi al Parc de l’Estació.> A. SAN ANDRÉS
La diada de Sant Jordi és la festa en majúscules dels catalans, on el llibre i la rosa no poden faltar en una jornada que tot i no ser festiva aplega a un gran nombre de calderins als voltants del parc de l’Estació, espai que focalitza aquesta celebració. Un any més, el consistori calderí ha potenciat el programa al parc, ampliant inclús els actes que se celebraran, davant la incertesa dels comerciants –tant llibreters com floristes- en un any on Sant Jordi cau just després de la Setmana Santa.
“Aquest Sant Jordi cau en un dia poc habitual, entre campanyes polítiques, però no per això lluirà menys i deixarà de ser la festa més emblemàtica dels catalans i catalanes i continuarem endinsant-nos en el parc, un espai molt cèntric i concorregut” va explicar Isidre Pineda, regidor de cultura, en la presentació feta al parc aquest passat divendres, juntament amb representants d’algunes de les entitats participants en la Diada.
A banda de les paradetes de llibres i roses, les principals novetats d’aquesta edició seran la pintada de la pancarta de Sant Jordi dels Castellers, que com explica el president de l’entitat, Dídac Mayol, “serà un taller on tots els nens podran deixar la seva petjada en una pancarta, per després desplegar-la en un pilar de quatre”. Després d’uns anys d’absència dels Castellers en aquesta festivitat, Mayol explica que “teníem ganes de ser més participatius al poble i fer-nos veure. I no hi ha res millor que Sant Jordi per fer-ho”.
“Farem un taller on tots els nens podran deixar la seva petjada en una pancarta, per després desplegar-la en un pilar de quatre”
Dídac Mayol, president Castellers de Caldes
Ràdio Caldes també serà una de les novetats d’aquesta edició, fent un programa en directe des de la paradeta. “Des de les cinc de la tarda fins a les vuit farem programació especial per emetre el que succeeixi al parc durant la jornada” afirma Ferran Monter, responsable de la programació.
Actes més clàssics com La Marató de contes, la representació de la llegenda de Sant Jordi, el lliurament de premis del concurs literari de l’escola El Calderí o el de punts de llibre de la Biblioteca, seran algunes de les activitats clàssiques de la jornada, que s’allargarà durant tota la setmana amb iniciatives com la lectura a la Fundació Santa Susanna de dimecres, el concert de handpan de Javier Prieto a l’Stage o la III Trobada de Bèsties de foc al parc de dissabte a la tarda, de la qual Paula Lance, cap de colla dels Diables afirma que “tindrem nou bèsties, en una festivitat que va sobre rodes” i on la novetat principal serà la bèstia de Sant Pere de Ribes.
COMERCIANTS AMB INCERTESA
Aquest any però, Sant Jordi arriba després de Setmana Santa, motiu que fa que l’escepticisme dels comerciants sigui màxim, ja que amb quatre dies festius on un gruix important de gent marxa de vacances, les compres de la setmana anterior poden quedar força aturades.
Tot i això, Daniel Calvo propietari de la Llibreria Calvo-Boluda té una previsió bona, encara que “això pot deslluir una mica la festa, ja no sabem com vindrà la gent després de les vacances”. Calvo creu que “el dia de Sant Jordi ens ho trobarem tot de cop i els dies d’abans seran una mica perduts, ja que no crec que les compres s’avancin a l’inici de la Setmana Santa”. Pel que fa a vendes, Maribel Llobet del quiosc-papereria Arturo avança que per Sant Jordi “hi ha certa tendència a vendre molts llibres sobre la independència i novel·la negra –tot i que és un dels èxits durant tot l’any-, seguit pels llibres de cuina i d’autoajuda”.
En literatura juvenil, Marina Meneses de la llibreria infantil-juvenil Joc de paraules afirma que “la previsió són vendes de llibres tipus diari i de fantasia” on “El diari d’en Grec” o “El diari de Nikki” han donat el relleu a èxits anteriors com Jeronimo Stilton. Els youtubers també són tendència entre els adolescents.
En la part més florida, la previsió de vendes de les floristeries va de les 500 a 1.000 unitats de la Floristeria Pieres i Masclans a les 2.000-2.500 d’Art floral Penélope. “El volum de vendes és imprevisible, depèn de com vagi el dia, tot i que és una festa on tothom compleix” explica Emília Pieres, mentre que Penélope Utrilla afirma que “tot i ser una incògnita, Sant Jordi és Sant Jordi”, on la tendència segueix sent la rosa vermella en un “75-80%”, tot i que les grogues pugen en vendes.
Autor
Addicte de l’esport i al món del motor. Llicenciat en periodisme per la UAB i màster esportiu per Blanquerna, col·laboro en diversos mitjans locals en ràdio i paper. Fotògraf accidental i amant de la velocitat. Enamorat de Caldes de Montbui.