Al llarg de l’any passat, el Punt de Mediació de Caldes ha atès una vuitantena de casos, concretament 78 sol·licituds, de les quals 40 han estat directes i les 38 restants derivades d’altres serveis municipals i/o organismes. La majoria dels conflictes que s’han treballat o que encara s’estan treballant han estat de tipus veïnal (26 casos), seguit del tipus familiar (18), escolars (12), activitats econòmiques (10), associatives (6), i les derivades de l’ús i d’espais públics (6).
En qualsevol cas, els resultats confirmen que la mediació és una bona eina de resolució de conflictes, ja que la major part dels casos tractats s’han resolt aconseguint l’acord entre les parts afectades. Entre les tècniques emprades per part de l’equip de mediació destaquen les sessions individuals o conjuntes amb la finalitat de dialogar sobre el conflicte, l’assessorament/facilitació, els cercles de pau i els espais de diàleg.
El Punt de Mediació de Caldes és un servei gratuït que ofereix l’Ajuntament de la vila i que s’adreça a totes aquelles persones, grups o entitats calderines que es troben implicades en conflictes que interfereixen en l’àmbit personal i comunitari. Per tal d’accedir-hi, cal sol·licitar cita prèvia a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.