Màrqueting on line, incorporar el nom de la vila a la rotonda est i editar nous vídeos promocionals són les actuacions acordades pel sector turístic en el marc dels pressupostos participatius de Turisme 2018.
Des de fa quatre anys, l’Ajuntament convida als representats dels sector turístic del municipi a participar en la presa de decisions sobre el pressupost que el consistori destina a accions de promoció turística i reconeixement del destí de Caldes de Montbui. La darrera setmana, els integrants de la Taula de Turisme de la vila termal es va reunir de nou amb el regidor de Turisme de Caldes, Isidre Pineda, per fer la votació dels projectes acordats en la reunió anterior i perfilar el pressupost total per a cada una d’elles. En total, la campanya del 2018 implica un import de 16.500€, 3.000€ menys que en la campanya del 2017. Segons informa el consistori, l’Ajuntament té establerta una aportació mínima anual de 15.000€ en concepte de pressupost participatiu de Turisme i cada any es revisa a l’alça si el pressupost general de la regidoria ho permet.
Així doncs, la campanya del 2018 es tradueix en el següent seguit d’accions promocionals i la seva corresponent distribució pressupostària: campanya de màrqueting on line per promoure paquets turístics (que suposa un import de 4.000€); incorporació del nom de la vila a la rotonda est, a l’entrada per Granollers (valorat en 5.000€), edició de nous vídeos promocionals i la seva corresponent promoció a les xarxes socials (estimat en 5.000€) i, finalment, campanya promocional a Google dels establiments turístics (valorat en 2.500€).
El conjunt d’actuacions que aproven conjuntament el consistori i els representants del sector turístic de Caldes permet una aproximació molt més ajustada a la realitat, atenent a les necessitats detectades pel sector turístic de la vila i creant una important sinèrgia entre l’administració i turisme que sumen forces encaminades cap a una mateixa direcció: fer de Caldes un poble encara més atractiu i accessible per als visitants.