Prometien no deixar indiferent a ningú, i no van decebre. La IX Trobada de Bèsties, a càrrec de Ball de Diables de Caldes de Montbui, ha tornat a rebre la gran acollida d’un públic que augmenta cada any; una audiència propera i familiar, aplegada a la plaça de la Font del Lleó per veure dansar, i escopir foc, a les bèsties més temibles del territori.
“És un dels nostres esdeveniments més importants de l’any”, apunta la colla de diables de Caldes, “i dissabte 25 d’abril va ser un dia ple d’activitats, foc, compartir cultura, fer poble i gaudir”, continua.
Després de la gran celebració del 25è aniversari de la Godra a l’edició anterior, quatre grans bèsties han estat les protagonistes de la trobada d’enguany: Ca Cèrber Bretolàs, de Sant Andreu de Palomar; el Diabló de la Selva del Camp; Don Fumera de Pavillard, de Badalona, i la Godra, la quimera amb cap de lleó, cua de serp i ales de ratpenat, que representa l’esperit malèvol de la Font del Lleó, de Caldes de Montbui.
Al matí, la jornada va començar amb una gimcana amb pistes infantil “amb molta participació”, apunta la colla. La barra va donar servei durant la jornada, així com la música, que no va deixar de sonar durant tot el matí. A la tarda, la programació va continuar amb la plantada de les bèsties, el concurs de dibuix, la tabalada amb les quatre colles participants, el lluïment de les bèsties al centre de la plaça, i la cercavila – amb foc– pels carrers del centre històric. Tot plegat, amb l’acompanyament de Ràdio Caldes i la seva emissió en directe.