Gran acollida ciutadana en l’ús del nou portal web d’incidències
- 05/03/2024
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
> PUBLIREPORTATGE DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI
La nova aplicació per a la resolució d’incidències a la via pública és a ple rendiment i arriba quasi al centenar de noves entrades des de la seva posada en marxa, el 12 de febrer. Els calderins i calderines disposen d’aquesta nova eina, millorada i intel·ligent, que permet una més ràpida i eficient resolució d’incidents
IMATGE | Un operari de la Brigada Municipal intervé en un tram de carrer afectat i repara la incidència prèviament notificada en la nova app de l’Ajuntament, a càrrec d’un veí o veïna de Caldes de Montbui. > Q. PASCUAL
Prestar un millor servei. Aquest és el principal objectiu que pretén assolir l’Ajuntament de Caldes de Montbui a partir del nou portal d’incidències a la via pública del municipi. De fet, en poc més de 20 dies des de la seva posada en marxa, el passat 12 de febrer, el sistema ja ha registrat quasi un centenar d’incidències, trenta de les quals ja estan resoltes, i la resta es troben en vies de resolució. “Això significa que, del gran gruix d’incidències rebudes en el poc temps des del qual funciona la nova aplicació, el sistema està donant els resultats que perseguíem en matèria d’immediatesa i eficàcia” explica el regidor d’Espais Públics de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, Jordi Martín.
I és que des del passat mes de febrer que el municipi compta amb un nou portal en línia a través del qual recollir les incidències detectades per la ciutadania i ser notificades (i tramitades) de manera pràcticament instantània per les diferents àrees de l’Ajuntament de Caldes de Montbui; una aplicació web que substitueix el sistema anterior i que, a més de simplificar el procés de notificació, genera múltiples beneficis en la resolució d’aquells incidents -no urgents- que afecten el bon funcionament del municipi.
“Es tracta d’un dels punts més importants d’entre els delimitats en l’àmbit de Cohesió Territorial que estableix el Pla d’Actuació Municipal (PAM), el qual guiarà el conjunt d’actuacions que es duran a terme en el municipi els pròxims quatre anys” apunta l’alcalde de Caldes de Montbui, Isidre Pineda. De fet, l’estrena d’aquest nou sistema respon a una acció concreta dins del ‘Pla de millora i manteniment dels barris de Caldes’ i del ‘Pla de millores de carrers del municipi’, “de manera que ja estem donant compliment a algunes de les qüestions que consideràvem importants en aquest mandat”, matisa Jordi Martín.
LA FERMA APOSTA EN LA MILLORA DEL SERVEI MUNICIPAL
El més destacat del nou portal d’incidències a la via pública és el salt qualitatiu que ofereix aquest nou sistema d’informació geogràfica (SIG) amb relació a la nova capacitat de millora en el procés de resolució de qualsevol incident. “Aquest nou sistema informàtic permet integrar, emmagatzemar i analitzar molta informació amb referències geogràfiques” diu el regidor d’Espais Públics, “de manera que ara tindrem accés a consultes interactives i l’anàlisi de tota aquesta informació espacial”, hi afegeix. Dit en altres paraules, l’ús reiterat d’aquesta l’eina oferirà, amb el temps, la possibilitat de fixar la mitjana de temps estimat en la resolució d’incidències i classificar-les segons les diferents tipologies; identificar aquelles zones del municipi que acumulen un nombre més gran d’incidents, o visualitzar de manera clara i simple la localització de les incidències detectades, aquelles que estan en procés de resolució, o les que ja estan resoltes: “Per exemple, si ens trobem amb una zona on es produeixen moltes incidències relacionades amb algun aspecte en concret, hi actuarem per revertir-ho” continua Martín, qui destaca que, més enllà d’aquest primer pas en l’ús de dades referenciades segons la seva ubicació, “el SIG és un sistema escalable que podrem continuar nodrint d’altres dades, com el POUM, i que internament ens permetrà prendre decisions encara més basades en qüestions de geolocalització; quelcom de gran importància”.
A banda, però, de la millora en l’accés -simple i universal- al nou espai digital, “el nou aplicatiu, que substitueix el que teníem en marxa des de l’any 2019, simplifica notablement el tractament de totes les incidències des d’un punt de vista intern de l’Ajuntament”, apunta l’alcalde, en el sentit de facilitar, molt especialment, la tasca de gestió administrativa en el consistori: “És una qüestió que no és menor i que intentem donar-li la importància que pertoca”, matisa Pineda. “Ens referim– continua Jordi Martín- al fet que no només hi hem substituït el programari o el suport logístic, sinó que també hem modificat el funcionament intern de l’Ajuntament respecte a la tramitació d’aquestes incidències”. Això significa que cada nova incidència registrada a la plataforma és classificada per una persona responsable, qui ho envia al corresponent departament de l’Ajuntament per a la seva resolució. “D’aquesta manera, intentem reduir al màxim el nombre d’incidències no resoltes, ja que en el model anterior era la persona usuària qui havia de classificar l’incident”, aclareix el regidor, Jordi Martín.
FÀCIL I INTUÏTIU. AIXÍ FUNCIONA EL NOU PORTAL WEB D’INCIDÈNCIES
Des d’ara, qualsevol persona té accés directe al nou portal web d’incidències per tal de notificar, de manera simple i ordenada, l’incident detectat a la via pública. “És important insistir en el fet que no es tracta de cap aplicació que calgui descarregar en el mòbil, sinó que simplement t’hi connectes a través d’un enllaç que fàcilment trobes des de qualsevol cercador o des de la pàgina web de l’Ajuntament” explica el regidor. Per tant, el primer pas és connectar-se al web municipal (www.caldesdemontbui.cat) des de qualsevol navegador i clicar en el bàner del portal d’incidències; escriure “portal d’incidències Caldes de Montbui” en el cercador de qualsevol navegador, o accedir-hi directament a través de l’URL del portal web: www.portalincidencies.caldesdemontbui.cat.
Un cop dins del portal, el primer que apareix és un mapa de Caldes de Montbui que serveix per geolocalitzar la incidència que es vol notificar. En aquest punt, s’obre un menú on introduir les dades de la incidència (la descripció) i les de la persona que la notifica (nom, correu electrònic i telèfon de contacte), així com la possibilitat d’agregar-hi alguna fotografia. En cas que la incidència hagi estat correctament registrada, la persona que l’ha introduït rep un correu electrònic que confirma la recepció de la notificació.
En aquest punt, el procediment continua de manera interna a través de les diferents àrees de l’Ajuntament, responsables de la quinzena de tipologies en les quals es classifiquen les possibles incidències a la via pública: aigua; arbrat i jardinera; boscos, camins i entorn natural; carrers i voreres; xarxes de serveis; carreteres; enllumenat públic; mobiliari urbà; neteja viària; control de plagues; recollida de deixalles; clavegueram; senyalització viària; equipaments municipals, i neteja d’equipaments. “La persona responsable rep la notificació del registre d’una incidència que és competència de la seva àrea, i en fa el corresponent seguiment fins a fer constar la seva resolució a la persona usuària” explica Jordi Martín. De fet, continua el regidor, “aquest és un pas molt important que calia resoldre de l’anterior sistema, ja que sovint ens passava que resolíem la incidència, però no ho comunicàvem a qui l’havia registrat prèviament”. Ara, en canvi, la persona usuària rebrà un darrer correu electrònic on se’l comunica la reparació de la incidència i s’agraeix la seva col·laboració.
Al marge del bon funcionament del nou aplicatiu, cal tenir en compte la possibilitat d’incidències que no poder ser resoltes per l’Ajuntament. En aquest cas, “la persona usuària rebrà un correu electrònic on se l’informarà degudament” aclareix Jordi Martín, qui també fa menció a aquelles altres circumstàncies les quals poden suposar un perill imminent: “En cas d’emergència, cal comunicar-ho de seguida al cos de la Policia Local, qui resta al servei de la ciutadania les 24 hores”.