Al ple del mes de gener, el Grup Municipal Socialista vam compartir amb el govern una inquietud i un prec sobre la situació de les nostres carreteres i les constants problemàtiques que pateix el trànsit rodat a Caldes de Montbui.
Aquest últim mes vam conèixer per la premsa local que “la societat de risc compartit de les companyies suïssa i alemanya, Pictet-Freo, ha començat les obres d’una nau de 16.000 metres quadrats al polígon industrial La Borda de Caldes. Una nau que està plantejada com una planta logística per a emmagatzematge de risc mitjà i comptarà amb 15 molls de càrrega”.
Per molt que es busqui tergiversar les nostres paraules com es va fer al plenari municipal, primer de tot, vam mostrar la nostra celebració per veure com noves empreses trien el nostre municipi per instal·lar els seus negocis i generar nous espais de treball.
Ara bé, la nostra posició denuncia clarament una alta preocupació per saber com afectarà un negoci logístic amb el grau de trànsit de vehicles que aquest implica, precisament en un poble on convivim amb una carretera totalment col·lapsada com la C-59. I alhora demana al govern local una previsió i projecció de necessitats que derivaran d’aquesta futura realitat més enllà d’aquesta via. Els accessos a La Borda, el carrer Homs i altres carreteres també s’hi veuran directament afectades.
L’anunci de millores per part de la Generalitat, oportunament abans de les eleccions municipals de l’any passat va estar molt bé per la foto. Però la realitat és que el compromís de finalitzar aquestes obres el 2024 sembla ben llunyà, ja que ni estan iniciades, ni previstes de moment.
Cada matí i cada cop que hi ha hores puntes, els i les usuàries de la C-59 pateixen retencions de manera sistemàtica. Un problema que no deixa de crèixer amb l’augement de població a totes les viles que creua. I que sovint empitjora, com aquesta setmana passada, amb els constants accidents i problemes de seguretat que s’hi donen.
Per això mateix, el PSC no deixarem de reivindicar la necessitat d’una C59 digna i segura i una variant sud en direcció Sentmenat. Així com un govern municipal que treballi per preveure l’impacte dels canvis del seu poble a curt, mig i llarg termini