

L’arribada d’un nou any és sinònim, en l’àmbit comercial, del tret de sortida a una nova temporada de rebaixes d’hivern. Si bé algunes marques, especialment botigues de moda d’àmbit internacional, han apostat enguany per avançar les dates i donar més embranzida les compres de Nadal, la gran majoria d’establiments han donat llum verda a la temporada des del 7 de gener, a Catalunya, fins a ahir, dilluns 6 de març.
Tot i els avantatges habituals de les rebaixes, “la veritat és que cada vegada notem menys l’increment de vendes” diu Gemma Lloveras, propietària de la sabateria Kamina. En general, continua Lloveras, “les persones compradores tendeixen a comprar quan ho necessiten, de manera que les rebaixes van perdent força, i un possible motiu pot ser el fet que ja disposen de descomptes abans de començar les rebaixes”.
No obstant això, és cert que continua existint un públic comprador interessat a aprofitar les rebaixes i adquirir models concrets a preus més econòmics: “Hi ha persones que realment necessiten comprar amb descompte pel seu estat econòmic i d’altres tenen al cap el model que volen i busquen la màxima qualitat al millor preu” assenyala Lloveras. Però, la calderina continua defensant que “existeix un públic majoritari que no espera a les rebaixes i compra quan ho necessita”.