‘Que no t’enganyin’, la nova campanya de promoció turística que vol fomentar les visites guiades
- 04/06/2021
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
Amb relació als falsos mites que rodegen la història del termalisme de Caldes, l’Ajuntament impulsa una nova iniciativa turística dirigida als visitants, però també a la població local
IMATGE | Presentació de la nova campanya de promoció turística d’ahir, dijous 3 de juny, al Museu Thermalia.> I. HIJANO
Coincidint amb l’arrencada del primer estiu post pandèmia, Caldes de Montbui estrena nova campanya de promoció turística amb l’eslògan publicitari ‘Que no t’enganyin’. Els quatre vídeos promocionals -protagonitzats pel locutor de ràdio i doblador Xavier Serrano i escrits pel guionista calderí Jordi Graví- pretenen fomentar les visites guiades que s’organitzen des del Museu Thermalia, així com donar a conèixer els trets diferencials i principals valors patrimonials del municipi a partir de falsos mites que s’han creat i difòs al llarg dels anys sobre el termalisme calderí: ” Vam detectar que hi havia falsos mites sobre el què havia passat a Caldes en l’època dels romans, com per exemple que Cleopàtra s’havia banyat a les nostres Termes Romanes o que a sota de la plaça de la Font del Lleó hi ha un volcà en perill d’erupció” explica Carme Germà, regidora de Turisme i Termalisme a Caldes. “Detectada aquesta necessitat d’informació veraç, vam pensar que seria interessant que tothom vingués a les visites guiades del Museu Thermalia, on es resolten tots aquests dubtes i es descobreix la veritat, que només és una, sobre la història i termalisme de la nostra vila”, segueix Germà, en la presentació dels vídeos promocionals des del Museu de Caldes, dijous 3 de juny.
Així doncs, la nova campanya de turisme – que es va aprovar en la Taula de Turisme celebrada el mes de febrer del 2020, per un import de 5.000 €- segueix el propòsit de cada any d’atraure l’atenció de públic resident de l’àrea metropolitana, visitants i turístes, però també – i com a novetat d’enguany- es dirigeix a la població local: “A diferència d’altres campanye, en aquest cas el principal target són els calderins i calderines, perquè és moment de realçar l’orgull de pertinença, de reforçar-nos com a calderins i calderines perquè sempre serem els millors ambaixadors i ambaixadores de la vila” explicava l’alcalde de Caldes, Isidre Pineda. Després de més d’un any d’interrupcions i dificultats que han ressentit “el sector termal de Caldes, el nostre sector més singular i emblemàtic” afegia l’alcalde, Caldes aposta en aquesta ocasió per “recuperar l’activitat termal i el dinamisme de la nostra vila” insideix Pineda.
Quatre vídeos, quatre fakes
Cada una de les peces promocionals explica primer el fals mite com si fos cert i, posteriorment, es desmenteix amb les corresponents explicacions del presentador. Tot plegat amb un to irònic i amb recurs d’animacions gràfiques. La idea és que la campanya sigui una proposta irreverent i divertida a la vegada, seguint la línia de les darreres iniciatives de promoció turística que s’han dut a terme. L’encarregat d’elaborar el contingut dels vídeos ha estat el calderí Jordi Graví.
Els vídeos plantegen quatre falsos mites sobre el municipi:
Els vídeos plantegen quatre falsos mites sobre el municipi:
1. Que al subsol de Caldes de Montbui hi ha un volcà i, per això, surt aigua calenta. (enllaç al vídeo)
2. Que Manolo Hugué va venir a Caldes perquè l’hi agradaven molt les flors del remei i els Carquinyolis. (enllaç al vídeo)
3. Que antigament es tiraven monedes i bitllets a les termes romanes perquè es creia que donava sort. Això però, va taponar els desaigües i va provocar la inundació de la plaça de la Font del Lleó i, per això, es va haver de renovar completament. (enllaç al vídeo)
4. Que Cleòpatra va visitar les termes i es va fer omplir les termes romanes amb llet de burra per banyar-s’hi. (enllaç al vídeo)