Als canvis, adaptació i a les dificultats, reptes per millorar
- 22/09/2020
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Opinió
- 0
> ERC Caldes de Montbui
Deixant de banda per un moment les conseqüències socials, econòmiques, i en la salut de la pandèmia de la Covid-19, hi ha altres dificultats de funcionament que se’ns han posat al davant amb la pandèmia. Aquestes les hem intentat entendre com grans reptes que ens empenyen a millorar en el terreny de la gestió, de les tecnologies, de l’atenció telemàtica… ,etc.
En tot moment hem mantingut l’Ajuntament obert garantint serveis mínims fent torns amb el personal i hem hagut d’utilitzar més que mai un servei iniciat l’any 2018 «Sí jo tramito per internet». Amb una bona visió, capacitat de reorganització davant les circumstàncies i juntament amb la feina transversal desenvolupada pel Departament TIC i la bona disposició i voluntat dels treballadors, hem pogut garantir la continuïtat en la gestió dels serveis. De fet hem augmentat l’atenció ciutadana, ja que s’ha activat un nou servei d’atenció telefònica més eficient «OAC 360» amb el qual, no només atenem al ciutadà sinó que l’ajudem a realitzar els tràmits per via telemàtica i això s’afegeix a l’atenció presencial que es desenvolupa a la mateixa Oficina d’Atenció al Ciutadà, ara amb cita prèvia.
Posem-hi xifres a aquest servei telefònic OAC 360. Si ens fixem en trucades totals, al Juliol se’n van atendre 1388 i a l’Agost 1759. La majoria eren pels departaments: OAC, Urbanisme, Serveis Socials, RRHH, OAC 360 i Promoció Econòmica. Els usuaris que més utilitzen aquest servei, de més a menys, són: ciutadans, empreses i en últim lloc entitats. I pel que fa als resultats d’atenció de totes les trucades, la majoria van poder ser autogestionades (1711) o bé derivades (1005). Entre aquestes, la majoria de trucades van ser per demanar cita prèvia, per consultes d’informació general i per consultes amb l’ eTramitador.
Tot i que el servei d’atenció telefònica és de les 8:00 h a les 19:00 h, les hores de major demanda van ser de les 9:00-13:00 h. Vist tot aquest volum, ens podem imaginar l’alliberament i les hores que guanyen les treballadores i treballadors per poder realitzar altres tasques amb més temps i qualitat com per exemple posar atenció plena a les consultes presencials que es realitzen a l’OAC.
A més a més, per garantir la continuïtat de l’Ajuntament a distància hem adquirit 60 línies telefòniques mòbils, així com 40 portàtils per fer teletreball. Continuem doncs amb la línia de fa uns anys de millora tecnològica tot traient el màxim rendiment a les inversions fetes dels nous servidors, software que permeten la connexió des de qualsevol dispositiu i creant l’oficina emissora de Certificats electrònics «idCat».
Com a la vida mateixa, ens estem adaptant als canvis i intentem veure les dificultats com reptes per poder millorar. Ens en sortirem!