Canvis importants de mobilitat a Caldes
- 22/05/2020
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
El consistori presenta un pla estratègic de mobilitat que prioritza la salut, la seguretat i la sostenibilitat
IMATGE | David Solé, tècnic i un dels redactors del Pla de Mobilitat de Caldes, durant la roda de premsa telemàtica on es va presentar el projecte, ahir al matí.> AJ. CALDES
Està previst que dilluns dia 25 de maig Caldes pugui entrar a la fase 1 de desescalada, i per això, l’Ajuntament ha presentat una estratègia de mobilitat on es recullen diferents accions que es duran a terme per preservar la salut de les persones i que garanteixi el dret a la mobilitat.
La crisi global provocada per la pandèmia del coronavirus ha afectat directament a la mobilitat, reduint el nombre de desplaçaments a causa de les restriccions i prohibicions de determinats sectors d’activitat. Els efectes de la pandèmia en termes de mobilitat també es fonamenten en la reducció de la demanda del transport públic col·lectiu, el creixement significatiu de l’ús de la bicicleta i un augment en l’utilització del cotxe particular, amb poca ocupació per evitar el transport públic i evitar així possibles contagis.
L’estratègia que s’ha presentat i que es desenvoluparà de forma immediata té per objectiu guanyar espai per als vianants i les bicicletes del municipi, i tindrà més incidència en els entorns on s’acumula més volum de persones, sobretot en les zones comercials, al centre o en els eixos de mobilitat de vianants del municipi.
En relació amb la mobilitat dels vianants aquesta estratègia recomana l’ús de mascaretes en espais públics i les voreres s’ampliaran per garantir les distàncies socials. Coincidint que les terrasses de bars i restaurants podran obrir al públic a partir de l’entrada de la nova fase, s’eliminaran obstacles de les voreres per poder ampliar i delimitar nous espais i els escocells dels arbres s’ompliran amb sauló per guanyar espai practicable per als vianants. També es fomentarà, mitjançant senyalització, la circulació per la vorera dreta del sentit de la marxa carrers Sant Pau, Montserrat, Passeig del Remei, Fontcuberta, Font i Boet, Forn,…
Aquest projecte també preveu aplicacions relacionades amb la mobilitat de les bicicletes, fomentant els ciclocarrers, incrementant els aparcaments per a bicicletes i marcant les distàncies de seguretat als ciclistes als ciclocarrers. El transport públic també haurà de seguir mantenint les mesures de seguretat, amb l’ús obligatori de les mascaretes i s’implementarà una senyalització interior als autobusos per informar sobre quins seients estan disponibles per garantir la distància i la seva ocupació no podrà superar el 50%.
Respecte a l’ús del vehicle privat es tornarà a incentivar la rotació de vehicles amb l’activació de la zona blava, s’eliminarà el trànsit de pas i regular en els accessos al centre de la vila en els períodes on hi hagi més vianants i s’ordenarà els espais de càrrega i descarrega durant els horaris de regulació.
L’AVINGUDA PI I MARGALL NOMÉS SERÀ PER ALS VIANANTS DURANT ELS CAPS DE SETMANA
El canvi d’ubicació del mercat setmanal, situant-lo principalment a l’avinguda Pi i Margall, ha estat un pas previ al canvi de model de trànsit a la zona centre que proposa el consistori.
A partir de l’entrada a la fase 1, durant els caps de setmana, de dissabte a les 9 h fins diumenge a les 24 h, la zona centre prioritzarà la circulació de vianants a l’avinguda Pi i Margall, entre els carrers Homs i Escoles Pies. Per la regulació de la circulació de vehicles motoritzats es col·locaran tanques i pilones senyalitzades que impediran el pas, i els residents podran accedir al carrer Font i Boet per als carrers Major i Asensi Vega.
El carrer Major tindrà un canvi permanent de sentit cap a la plaça de l’Àngel i a les nits el pas continuarà tallat. Així s’amplia la zona de passeig per als calderins i calderines que permet una mobilitat més segura i més sostenible.