Flaustaff omple la Sala Noble de Can Rius, per La Marató
- 04/12/2018
- 0 comments
- Albert San Andrés
- Categoria: Cultura
- 0
L’orquestra de flautes de Joan Bosch va presentar el seu nou espectacle en un concert amb taquilla invertida
IMATGE | Moment en què els integrants de l’orquestra de flautes Flaustaff saluden al públic després de la seva actuació ala Sala Noble de Can Rius diumenge passat. > A. San Andrés
Vint minuts abans de començar, la Sala Noble de Can Rius ja era gairebé plena amb un centenar d’espectadors. L’expectació del concert de flauta de l’orquestra Flaustaff i la col·laboració amb La Marató de TV3, amb taquilla invertida, eren el principal reclam d’una de les activitats més destacades de la Fira de Nadal de Caldes.
Tal com s’explicava al programa de mà del concert, la formació instrumental de flautes travesseres, dirigida pel mestre Joan Bosch és un grup de cambra amateur, format per músics que han acabat els estudis professionals i un projecte patrocinat per l’Escola Municipal de Música Joan Valls de Caldes de Montbui, amb la intenció de donar continuïtat a la pràctica instrumental d’aquells que no volen continuar cursant estudis superiors, però que no volen desvincular-se del món musical.
Sota aquesta premissa, tretze dels integrants d’aquesta orquestra van fer una proposta musical de poc més d’una hora, diferenciada en dues parts. A la primera, Les quatre estacions d’Antonio Vivaldi, amb la impecable interpretació del Concert número 1 opus 8 en mi major, “La primavera”, amb allegro, largo i allegro, per passar a “La tardor” amb el Concert número 3 opus 8 en fa major, amb allegro, adagio molto i allegro.
“Aquest és un concert curt en què hi havia d’haver una part de nadales i l’altra en funció de l’espectacle que estrenem a la primavera.”
Joan Bosch,
director de Flaustaff
Durant la segona part del concert, en la part inicial, la música regional prenia l’escenari amb la interpretació de diverses melodies internacionals, com “Ballarins en un vas grec”, “Ballarins de somni” i “Dansa de mitjanit d’estiu”. Seguidament, un recull de sardanes –”Bon vent a Vilanova” (1912) i “Roses del Brull”– donaven pas al popurri de nadales tradicionals, amb arranjament de Joan Bosch, per acabar amb el “Cant dels ocells” i el bis de rigor, després de l’ovació del públic.
El director, Joan Bosch, va explicar a aquest mitjà després de l’actuació, que “el públic ha estat molt correcte i molt entès. Aquest és un concert curt en el qual havia d’haver-hi una part de nadales i l’altra, escollida per nosaltres, en funció de l’espectacle que estrenem la primavera que ve, amb Les quatre estacions de Vivaldi”.
L’espectacle que, explica Bosch, és un concert en el qual es fusiona la música de flauta amb dansa i teatre, amb els músics que “toquen el repertori de memòria i es van movent per l’escenari. El públic s’ho passarà molt bé. Animem a la gent a venir a veure l’espectacle”.
La Flaustaff va aconseguir a inicis d’any el segon premi als European Flute Choirs Days (‘Dies de les Orquestres de Flautes Europees’), un concurs de dos dies amb activitats i concerts per a música de cambra amb flautes celebrat a Niça (França). Van concursar amb “La primavera” de Vivaldi i un quintet de William Presser, i va ser l’únic grup que ho va fer de memòria i que es va moure per l’escenari.
La taquilla invertida va formar una llarga cua després del concert, en una recaptació que en aquesta edició anava a parar íntegrament a La Marató de TV3, que la Fundació dedicarà per fomentar la recerca biomèdica en la lluita contra el càncer, primera causa de mort a Catalunya entre els homes i segona entre les dones.
Altres notícies
Autor
Addicte de l’esport i al món del motor. Llicenciat en periodisme per la UAB i màster esportiu per Blanquerna, col·laboro en diversos mitjans locals en ràdio i paper. Fotògraf accidental i amant de la velocitat. Enamorat de Caldes de Montbui.