
La Pujada al Farell, èxit rotund
- 24/09/2018
- 0 comments
- Albert San Andrés
- Categoria: ActualitatEsports
- 0
48 inscrits en el retorn d’una de les proves més mítiques del Campionat de Catalunya de Muntanya
La Muntanya del Farell és un dels escenaris naturals més explotats per a la pràctica esportiva dels entorns de Caldes de Montbui. Pels seus voltants es poden veure diàriament ciclistes, corredors de fons, tiradors esportius, passejants i sovint algun conductor amb ínfules de pilot que vol emular algun dels seus ídols. La BV-1243 és doncs, un ventall de possibilitats per a la pràctica de l’esport i la seu de la Pujada al Farell, una prova que en aquesta edició retornava després de quatre temporades sense trepitjar l’asfalt.
La Pujada al Farell – Memorial Quim Camps, tornava aquest 2018 al calendari del campionat de Catalunya de Muntanya, després d’una absència de quatre anys. La cursa, consistent en un tram de 4,15 km amb un desnivell positiu de 223 metres i una pendent mitjana de 5,3% surt des de l’encreuament del camí que desdobla la carretera per arribar a la urbanització d’El Farell, just a l’alçada del camp de tir de la finca d’El Pascol. La tornada de fet, es fa per aquesta altra via, sent un avantatge per aquest tipus de proves, guanyant el temps d’haver de retornar per la mateixa via.
Organitzada pel Montbui Racing Vallès, d’entre els 48 vehicles inscrits destacaven els dos Porsche 997 Gt3 Cup de Joan Salvans i Lluc Rubio, el Subaru Impreza del pluricampió de Catalunya, Gerard De La Casa o les impressionants barquetes de l’andorrà Edgar Montellà i Ramón Plaus. Amb un panorama com aquest, la resposta del públic no es feia esperar i el bon temps de diumenge ja augurava una bona jornada de benzina. Des de les vuit del matí, la processó de seguidors començava a omplir els vorals del tros de carretera anterior al de la cursa i es posicionaven a les zones altes per veure les primeres passades d’entrenaments.
Amb els dos quarts de deu passats, els primers competidors començaven a fer les primeres tandes d’entrenaments i el soroll feia trontollar tot El Farell, fent vibrar als presents amb les traçades dels competidors durant els més de 4000 metres de cursa.
Tres tandes d’entrenament (9:30, 10:30 i 11:30) eren el preludi de les dues sessions cronometrades oficials (13:00 i 14:00).
L’Speed Car de Ramón Plaus marcava el millor temps scratch de la sessió (2:42,031), seguit del Demon Car d’Albert López (+1,345) i de l’andorrà Gerard De La Casa (+3,121), que es colava –no és cap sorpresa- entre les barquetes amb el seu Subaru Impreza assistit pels vigatans de Baporo Motorsport.
En la segona, Plaus clavava el temps de l’anterior (2:42,661), seguit novament de López (+0,152) i novament amb un andorrà tercer, Edgar Montellà (+0,887). Quart era el Porsche GT3 de Joan Salvans (+3,458) seguit de De La Casa.
La victòria final scratch i categoria CM era per a Plaus, seguit de López i Montellà que omplien el podi calderí. A la categoria de turismes FX, era De La Casa el més ràpid, pel davant del Mitsubishi EVO VII de Félix Jurado i de l’AX Sport de David Cenalmor. En GT, Salvans superava a un endarrerit Josep Traserra. En històrics C5, el pilot de Castellar del Vallès, José Luís Hernández (Volkswagen Golf G60) superava a Joan Albamonte (Lancia Delta Integrale).
Autor
Addicte de l’esport i al món del motor. Llicenciat en periodisme per la UAB i màster esportiu per Blanquerna, col·laboro en diversos mitjans locals en ràdio i paper. Fotògraf accidental i amant de la velocitat. Enamorat de Caldes de Montbui.