La història del motor fa meta a Caldes
- 11/06/2018
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
Fins a 37 models d’autobusos clàssics van arribar a la vila termal el passat diumenge 10 de juny en el marc de la 9a edició del Ral·li Internacional organitzat per l’empresa Sagalés
IMATGE | Jaume Mauri, regidor d’Espais Públics i Sostenibilitat, i Serveis Municipals, sostenent la bandera per donar la benvinguda als vehicles participants al Ral·li Internacional.> I. HIJANO
A pocs minuts de les 13h de la tarda del diumenge 10 de juny, arribaven a la meta els 37 models d’autobusos antics, tots ells participants en el IX Ral·li Internacional d’Autobusos Clàssics, promogut per l’empresa Sagalés, amb ARCA i TMB. Els busos històrics arribaven a Caldes de Montbui, la última parada del recorregut, després de circular 25 quilòmetres des de Barcelona fins la vila termal. Passat el llarg viatge, els vehicles es van estacionar a l’avinguda Pi i Margall per tal que els visitants poguessin gaudir dels models que daten del 1925 fins al 1996.
El 9è Ral·li Internacional d’Autobusos Clàssics començava, de fet, el dissabte 9 de juny amb l’exposició a Barcelona de tots els vehicles participants; una concentració oberta al públic que va comptar amb més de 12.000 visitants, i que també va servir per “realitzar les verificacions documentals i l’estat dels vehicles, comprovant així que tots ells estiguessin en condicions de circular”, explicava Marcel Estadella, president de l’Associació per a la Recuperació i Conservació d’Automòbils (ARCA). En la mostra, Sagalés va revolucionar l’acte exposant dos vehicles únics: un prototip dels primers vehicles a motor de finals del segle XIX, patentat per Benz, i una diligència de més de 100 anys, alguns dels quals van fer el servei entre l’estació de tren i els balnearis de la vila termal.
Cap a les 10h del dia posterior, el diumenge 10 de juny, els vehicles es disposaven a emprendre la marxa, un llarg trajecte que va seguir el curs habitual tret “de tres o quatre ensurts” que, finalment, no van impedir acabar el recorregut amb èxit. Segons Estadella, “la celebració de l’acte és una gran alegria, ja que les taques de manteniment, conservació i recuperació d’aquests vehicles requereix molta feina i dedicació”, i afegia que, “tot i no ser un any de moltes novetats, sí que ha estat una edició dedicada especialment a la consolidació del ral·li”. A banda de la satisfacció de l’organització i aficionats al motor que van conduir els vehicles participants, “l’acte significa també una gran satisfacció per a les persones que visiten el ral·li, ja que, moltes vegades, els reporta a records d’aquells viatges que havien fet en la seva joventut”.
Com a novetat destacada, Estadella va fer menció al Mercedes Benz del 1991 que va prestar servei a Bilbo Bus, i que va viatjar 14 hores per participar a la concentració d’enguany. El vehicle de quasi 30 anys, va treballar fins al 2007 en els transports urbans de la companyia Bilbo Bus, i fins al 2016 es va dedicar al transport de nens al col·legi en mans dels municipals de Bilbao. Laura Gutiérrez, qui va conduir l’autobús des de Bilbao juntament amb tres conductors més, expressava la seva felicitat en haver pogut participar en el Ral·li d’enguany: “Per nosaltres, és un orgull ser avui aquí, com a aficionats dels vehicles que som, ja que sentim aquest acte com si fos la “meca” del món del transport”.