La C-59 és un punt de densitat important en matèria de trànsit diari, a més d’impedir la connexió entre el nucli municipal i el Polígon Industrial La Borda. Arran de l’evident dificultat per circular-hi de manera segura, aquesta setmana ha començat la construcció d’un pas soterrat a la via principal que permetrà la lliure circulació de bicicletes i vianants, unint ambdós trams. Les obres, que es preveu que finalitzaran durant la primera meitat de l’any vinent, implicaran talls de pas molt puntuals i s’habilitarà una variant provisional per tal de facilitar la lliure i fluïda circulació diària dels vehicles, segons informa el consistori calderí.
El nou pas inferior garantirà la seguretat en un punt cabdal per al trànsit de persones que cada dia es traslladen a empreses del polígon, fins ara impossible d’accedir-hi de manera segura, i unirà el carrer Velázquez del nucli urbà amb el carrer Garraf, de La Borda.
Paral·lelament a aquest, l’Ajuntament vol construir un segon pas inferior que connecti el nucli urbà de Caldes amb el Cementiri Municipal. Segons va anunciar el conseller Josep Rull al consistori, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha impulsat la creació d’un projecte amb la voluntat d’enllaçar el carrer Bigues amb el Camí de les Vídues, i així salvar el trencament geogràfic que la C-59 ha suposat per a la ciutadania.
MENYS RETENCIONS
Al marge dels dos projectes anteriors, els vehicles segueixen patint importants retencions a la C-59 entre Caldes i Palau-solità i Plegamans. Segons informa el consistori local, se segueix insistint en la necessitat d’actuar-hi i solucionar-ho. La Generalitat va plantejar una possible alternativa (encara en fase de redacció) que implicaria la modificació de la rotonda de Palau, perquè els vehicles que circulin per la variant puguin evitar-la.