Comença el curs escolar un any més. Només a Caldes de Montbui tenim 3.458 alumnes entre educació infantil, primària, ESO, batxillerat i els cicles formatius. Una dada que més o menys ens pot fer imaginar quants alumnes es reincorporen al setembre a les aules de nou o per primera vegada.
A més de carències d’infraestructures, aules en barracons i un professorat amb unes condicions laborals deficitàries, aquest curs ha arrancat amb una problemàtica que ja no és novetat: una falta important d’intèrprets per a l’alumnat sord català. Desenes de persones sordes han tornat a les aules i s’han trobat sense intèrprets de llengua de signes (LSC) o amb serveis parcials. Tindre alumnat sord sense el servei d’interpretació LSC és tindre’l aïllat, discriminat, amb un alt risc d’exclusió social i educatiu i per tant, no comprenent gran part del currículum educatiu que s’imparteixi.
El grup socialista al Parlament de Catalunya ja va proposar i debatre una resolució que demanava efectivament reforçar les dotacions d’intèrprets, per permetre que l’alumnat sord pugui accedir amb igualtat que la resta als continguts curriculars. Malauradament no va prosperar pel vot en contra de JXS i la CUP.
Setmanes després es va tornar a presentar una nova resolució tornant a reclamar polítiques per acabar amb aquesta desigualtat i que permetin que l’alumnat sord sigui igual que l’oient. Això es podria resoldre al Parlament, ja que és competència única de la Consellera d’Educació, però com la serà Forcadell ha decidit que durant 15 dies s’atura la feina d’aquesta cambra, doncs no quedarà més que esperar i que l’alumnat sord segueixi patint aquest aïllament i exclusió. Mentre nosaltres no deixarem de defensar que cal garantir l’accessibilitat per a tots i totes, arreu. #LSALesAules JA!