La mobilitat eficient i sostenible és un dels principals reptes de les nostres societats. Com desplaçar-nos de manera eficient, segura, saludable, accessible i compatible amb el medi ambient és una reflexió que hem de fer a tots els nivells, també des dels pobles i ciutats.
A Caldes ho hem fet i el resultat és l’estudi de mobilitat aprovat al ple municipal del mes de maig. Un estudi que posa de relleu la necessitat de fomentar, dins del casc urbà, els desplaçaments a peu i en bicicleta; de donar més protagonisme al vianant i treure’n al cotxe privat, generant espais públics més agradables, segurs i accessibles per a la gent; de generar nous espais d’aparcament, que permetin eliminar cotxes estacionats als carrers, i de promoure la rotació de vehicles en aquells aparcaments que sigui necessari mantenir en superfície; d’adaptar la infrastructura -i la flota de vehicles municipals- a la mobilitat elèctrica, que hauria d’arribar el més aviat possible; de resoldre els principals dèficits dels accessos viaris a Caldes, molt especialment el coll d’ampolla en què s’ha convertit la C59 en hores punta; de millorar la connectivitat amb urbanitzacions i polígons; o de millorar i diversificar les connexions de transport públic, especialment a nivell de Vallès.
Des del Govern Municipal fa temps que treballem en totes aquestes línies d’actuacio. Per això projectem i fem realitat espais públics més agradables i amb més protagonisme per la ciutadania, que seran un dels objectius de la reforma de la plaça de la Font del Lleó; per això ben aviat iniciarem un pla d’ampliació d’algunes de les voreres que són excessivament estretes i impracticables; per això també ben aviat connectarem el nucli urbà amb el polígon La Borda a través d’un pas per a vianants per sota la C59, i treballem per tenir ben aviat una solució a l’accés al cementiri; i per això és imminent l’inici de la construcció de l’aparcament semi-soterrat de 150 places al costat de l’església.
Un aparcament, per cert, la necessitat del qual ja reflectia el Pla de mobilitat de l’any 2004 i que el nou estudi de mobilitat torna a avalar.