![]({"full":{"0":"Mobilitat_AF.png","1":980,"2":650,"3":false,"file":"http:\/\/www.calderi.cat\/wp-content\/uploads\/Mobilitat_AF.png"}})
![]({"full":{"0":"Mobilitat_AF.png","1":980,"2":650,"3":false,"file":"http:\/\/www.calderi.cat\/wp-content\/uploads\/Mobilitat_AF.png"}})
El dilluns 3 d’abril es va celebrar una nova sessió en l’estudi de Mobilitat Urbana i Sostenible de Caldes, projecte que té per a objectiu la creació d’un model de mobilitat realista, pròxim, integral i eficient que resolgui els problemes en els desplaçaments de tot tipus amb els que es poden trobar els veïns.
L’acte va comptar amb la intervenció d’en Jaume Mauri, regidor d’Espais Públics i Sostenibilitat de Caldes, i el director de projectes de DOyMO i enginyer d’obres públiques David Soler. Els acords recollits en la sessió es derivaran a la seva pertinent aprovació inicial a la pròxima sessió plenària i, transcorregut el període d’exposició pública per al sorgiment de possibles reclamacions, restaran definitivament aprovats.
Durant el procés de redacció de l’estudi s’han produït diferents fases de treball i moments de participació ciutadana. En la primera fase s’ha dut a terme la presentació del projecte a la ciutadania, la recollida d’informació i el treball de camp. En la segona i tercera fase, s’ha fet una diagnosi qualitativa mitjançant un taller de participació ciutadana per reflexionar sobre la situació actual i futura, detectant els punts febles de cada sistema de mobilitat. En la quarta fase s’han establerts objectius i alternatives i s’han recollit les propostes mitjançant un segon taller de participació ciutadana.
Les següents fases de treball s’han centrat en la valoració tècnica de les propostes i observacions recollides a través dels tallers, de les reunions amb tècnics municipals i del treball de camp i en la redacció de l’estudi que es va presentar ahir.
L’estudi de mobilitat urbana i sostenible de Caldes de Montbui desenvolupa també tres annexos, que són el Pla d’aparcament, el Pla de senyalització i el Pla d’ús de la bicicleta. Per al primer, es va crear la comissió d’aparcament amb la funció de realitzar l’estudi del pla d’aparcament, que ha permès fixar quina serà la zona regulada d’aparcament, la seva gestió, les tarifes, les bonificacions i altres aspectes. Pel que fa al Pla de senyalització i el Pla d’ús de la bicicleta l’empresa DOyMO té l’encàrrec de l’Ajuntament de desenvolupar-ho en els propers mesos.