La segona onada de contagis de coronavirus ha obligat a prendre de nou un seguit de mesures restrictives en els centres hospitalaris per donar una millor resposta a la situació epidemiològica i reduir, en el màxim de les possibilitats, el risc de contagi dins de l’equipament sanitari. Una d’elles ha estat la restricció en l’accés a l’hospital de les persones acompanyants i a les visites, exceptuant els menors i les persones que necessiten acompanyament per motius específics.
No obstant l’aïllament de prevenció, l’equip de Suport Covid de la Fundació Sanitària Mollet segueix connectant a les persones ingressades amb els seus familiars, també durant aquest segon repunt en la crisi sanitària arran la pandèmia. Aquest equip format per diferents professionals sanitaris, treball social i d’atenció espiritual donen suport i afavoreixen la comunicació, tot reduint l’ansietat que genera el fet de no tenir contacte directe amb els familiars que es troben ingressats al centre. Gràcies a aquest servei, es mantenen les videotrucades i es fomenten espais de comunicació on es puguin veure i parlar les persones afectades. A més, “un cop finalitzada la trucada es treballa la contenció i el suport emocional amb la persona atesa”, explica Sara Pons, responsable del servei d’Atenció Espiritual.
En el cas d’aquelles persones més fràgils, que no tenen autonomia o que no disposen d’aparell mòbil o electrònic, l’equip de Suport Covid també es responsabilitza de realitzar trucades diàries de suport a les famílies o acompanyants per oferir informació més propera i emocional sobre el dia a dia de la persona ingressada, més enllà de la trucada de l’equip mèdic.