Més de 70 de mesures per millorar la mobilitat del Vallès
- 11/02/2020
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
El Govern aposta per un model més sostenible, basat en el transport públic i els models no motoritzats
El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha iniciat el procés d’informació pública del Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV), que proposa una setantena d’actuacions encaminades a una mobilitat més sostenible, eficient i segura, amb el transport públic com a gran protagonista.
Les mesures plantejades en el Pla són fruit d’un treball en què han participat, a més de la Generalitat, administracions locals i comarcals, ens territorials i socials, i la ciutadania.
Aquestes actuacions permetran millorar la qualitat, connectivitat i equilibri territorial del sistema, augmentar l’ús del transport públic, reduir la congestió viària i incorporar les noves tecnologies en la gestió. Les propostes, a executar per part de la Generalitat, l’Estat i les administracions locals, tenen com a horitzó temporal l’any 2026.
Existeix un contrast entre ambdues comarques: d’una banda, el Vallès Occidental té menys de municipis, però amb importants volums demogràfics i comunicats per la xarxa ferroviària així com diverses vies d’alta capacitat, i de l’altra, el Vallès Oriental, amb més municipis, però molts d’aquests amb baixa demografia i densitat i amb grans entorns com la Riera de Caldes o la Riera de Tenes o la zona del Montseny, que no disposen d’oferta ferroviària ni de vies de gran capacitat
Els eixos temàtics del PEMV són sis: transport públic ferroviari, amb 18 actuacions; transport públic per carretera, amb 7 mesures; transport privat, amb 15 propostes; mobilitat a peu i amb bicicleta (19); i gestió de la mobilitat (9). En total, són 72 actuacions a executar per part de l’Estat, la Generalitat, els Ajuntaments i la Diputació de Barcelona, amb un pressupost estimat de prop de 2.500 milions d’euros.
ACTUACIONS PENDENTS A CALDES DE MONTBUI
Pel que fa al transport col·lectiu per carretera, el PEMV planteja incrementar la quota modal del bus interurbà al corredor de la Riera de Caldes amb Barcelona. També preveu la implantació d’un corredor BRCAT amb la Llagosta. Es tracta d’una xarxa de serveis d’autobús acompanyats de millores infraestructurals específiques, que permetin prioritzar el pas per als busos, com per exemple carrils bus o elements per donar-los prioritat en interseccions i semàfors.
En l’àmbit de la xarxa viària, el Pla preveu millores puntuals en la xarxa comarcal i treure trànsit de pas de les travesseres, la formació de variants, o la compleció dels enllaços de la C-16 amb la BP-1503 i la C-1413a, que connecta Molins de Rei amb Caldes de Montbui.
D’altra banda, per millorar la quota de la bicicleta, el PEMV preveu l’ampliació de la xarxa interurbana d’itineraris amb 120 km de noves vies pedalables prioritzant els corredors amb més demanda.