• Portada
  • Actualitat
  • Cultura
  • Esports
  • Calderins
  • Opinió
  • Autors
  • Contacta

  • Portada
  • Actualitat
  • Cultura
  • Esports
  • Calderins
  • Opinió
  • Autors
  • Contacta
PortadaActualitatCaldes se suma a la campanya d’autoinculpacions

Caldes se suma a la campanya d’autoinculpacions

  • 25/11/2019
  • 0 comments
  • redacció
  • Categoria: Actualitat
  • 0

Prop d’un centenars de calderins han presentat la seva autoinculpació als jutjats com a resposta civil a la sentència del Suprem

IMATGE | El grup de calderins que van presentar les seves autoinculpacions al Jutjat de Granollers, el 16 de novembre.> CEDIDA

 

Una comitiva calderina d’unes 30 persones van dirigir-se, el passat dissabte 16 de novembre, al Jutjat de Guàrdia de Granollers per presentar les seves autoinculpacions. De fet, “un del grup portava unes 10 autoinculpacions de persones que no van poder venir, i al jutjat ens van dir que només n’acceptaven 25 per dia, de manera que uns quants vam haver de tornar a l’endemà”, narrava Pepe Beunza, el primer objector de consciència polític de l’Estat espanyol, qui va formar part d’aquest grup calderí.

Òmnium Cultural i altres entitats socials han engegat la campanya d’autoinculpacions sota el nom ‘Ho tornarem a fer’ amb el propòsit de “deixar clar que l’exercici de drets fonamentals no hauria de ser cap delicte en una democràcia”, s’explica l’organització impulsora. “Si manifestar-se, fer ús de la llibertat d’expressió o votar és considerat un delicte per l’Estat espanyol, nosaltres també som autors d’aquest fals delicte. Omplim tots els jutjats de Catalunya d’autoinculpacions” afegeixen des del seu portal web.

Beunza calcula que a Caldes se n’han presentat unes cent i, en total, prop de deu mil, “el qual dona un balanç molt positiu, tot i les amenaces del ministre Marlaska”, seguia explicant. Segons el seu entendre, “l’autoinculpació és una acció no violenta que es basa en un principi de desobediència civil expressat per David Thoreau que diu que si un govern empresona a persones justes, el lloc de tota persona justa és la presó”. Aquesta campanya que neix com a resposta civil a la sentència condemnatòria del Tribunal Suprem pretén ser una acció massiva “d’una gran força política”, un acte de solidaritat amb els presos polítics i “de dignitat personal on cadascú firma la seva declaració vencent a la por”. “No només defensem a la República catalana, sinó a una societat millor per a tots”, acabava Pepe Beunza.

Altres notícies

0 comments
ActualitatEsports

Un miler d’infants participen en el Torneig de Futbol Escolar d’aquest cap de setmana

0 comments
Actualitat

Caldes rep la visita de la consellera Sònia Hernández en el marc del Caldesflor 2026

0 comments
Actualitat

La CEL ja dona cobertura a tot el sòl urbà

Comparteix

Autor

redacció
redacció

Altres notícies

0 comments
ActualitatEsports

Un miler d’infants participen en el Torneig de Futbol Escolar d’aquest cap de setmana

0 comments
Actualitat

Caldes rep la visita de la consellera Sònia Hernández en el marc del Caldesflor 2026

0 comments
Actualitat

La CEL ja dona cobertura a tot el sòl urbà

0 comments
Actualitat

Mª Dolors Pedragosa: “Em faria molt feliç que el meu pare pogués veure el club tal com és ara”

Tags

  • autoinculpacions
  • pepe beunza
  • presos polítics

Do not miss

0 comments
ActualitatEsports

Un miler d’infants participen en el Torneig de Futbol Escolar d’aquest cap de setmana

Calderí

Publicació quinzenal independent
Caldes de Montbui

937 070 097 hola@calderi.cat
© · Avís Legal · Política de Cookies · ielou Comunicació SL
Got a hot tip? Send it to us!

    Your Name (required)

    Your Email (required)

    Video URL

    Attach Video

    Category

    SportNewsTechMusic

    Your Message

    Got a hot tip? Send it to us!

      Your Name (required)

      Your Email (required)

      Subject

      Your Message