Ple suport al projecte de millora de la C-59
- 18/09/2024
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
La Junta de Portaveus signa un acord que fa constar el recolzament local al projecte BR.cat de la C-59, entre Palau i Caldes, i demana prioritat en la seva execució
IMATGE | Els representants de les diferents agrupacions polítiques municipals, en la Junta de Portaveus, d’aquest dilluns.> cedida
Les persones representants dels diferents grups polítics municipals de Caldes de Montbui han signat un manifest de suport al projecte de millora de la C-59 que es farà arribar al nou govern de la Generalitat de Catalunya.
La Junta de Portaveus -que va celebrar-se el dilluns 16 de setembre – va acordar la signatura del document a través del qual es posa en coneixement el posicionament de l’administració local respecte al projecte que va presentar el departament de Territori de la Generalitat el passat mes de juny. A banda del “ple suport” al projecte de millora, l’escrit també sol·licita que “es prioritzi aquest projecte com una necessitat en la millora de la seguretat i la mobilitat que beneficia especialment a la ciutadania de Caldes de Montbui i dels municipis propers”.
L’acord és signat per l’alcalde de Caldes de Montbui, Isidre Pineda i Moncusí, la portaveu d’ERC, Laia Cuscó Pallarés, la portaveu de Junts per Caldes, Roser Xalabarder Sagalés, el portaveu d’Ara Caldes, Joan Duran Poble, la portaveu del PSC, Carla Millán Peñaranda, i el portaveu del PP, Javier Suárez Cañardo.
L’ACTUACIÓ DE MILLORA: UN CARRIL DE BUS RÀPID I VIA CICLISTA I PER A VIANANTS
El projecte “Corredor BRCAT i Via Ciclista a la C-59 (Eix Riera de Caldes) Palau-solità i Plegamans-Caldes de Montbui”, del departament de Territori de la Generalitat de Catalunya, inclou la creació d’un carril de bus ràpid (BRCAT) i de via ciclista i per a vianants en aquest tram de l’eix de la riera de Caldes.
En concret, el projecte -que ha de permetre millorar les prestacions dels serveis d’autobús i afavorir la mobilitat activa en l’eix entre Caldes i Palau- comportarà una transformació d’aquest corredor, per on circulen actualment uns 30.000 vehicles diaris, i que, pel que fa a l’autobús, registra un total de 287 expedicions diàries, amb 3.750 persones usuàries, diàriament. També preveu la construcció de més de 4 quilòmetres de carril d’ús exclusiu per a l’autobús, i la configuració d’una via per a vianants i ciclistes de 3,3 quilòmetres de longitud.
Segons informa l’Ajuntament, l’obra ha quedat pendent de tirar endavant la licitació de les obres, valorades en 15 milions d’euros.