El Mercat de Nadal, injecció econòmica per als establiments locals
- 09/04/2024
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
L’estudi que determina l’impacte econòmic de la fira calcula un benefici d’un milió d’euros en els operadors comercials de la vila
L’impacte econòmic estimat de la darrera edició del Mercat de Nadal va superar el milió d’euros. Això significa que, durant els 6 dies que va durar l’edició del 2023, s’estima que el conjunt de persones que van visitar Caldes de Montbui -aproximadament, uns 50.000 visitants provinents d’una seixantena de municipis- van fer una despesa de més d’un milió d’euros en els comerços i establiments del municipi.
Aquesta és la dada principal que ha descobert l’estudi econòmic que ha impulsat l’Ajuntament, realitzat per la consultora MDK a partir de 210 enquestes presencials a persones majors de 18 anys i a 42 comerços del municipi, dies després d’acabar el Mercat de Nadal.
“Aquest és un estudi ple de bones notícies que ens dona força per continuar organitzant mercats tan potents com els viscuts fins ara, i no podem estar més contents dels resultats”, diu la regidora de Turisme, Carme Germà.
En concret, l’estudi ha determinat que la mitjana de despesa per visitant se situa en els 63 euros, i això es tradueix en un increment de pràcticament el 22% de les vendes dels establiments del municipi que, en termes generals, han puntuat el Mercat de Nadal amb un 8,32 sobre 10.
Seguint el fil pel que fa a la valoració del grau de satisfacció, l’estudi també ha quantificat que el 93,8% dels visitants asseguren tenir la intenció de tornar a una nova edició; una dada especialment rellevant tenint en compte que aproximadament la meitat dels enquestats venien per primera vegada, i que el 49% provenien de municipis situats a més de 30 km de distància.
Tanmateix, “el més important és confirmar allò que sempre hem dit: que no som un Mercat qualsevol, sinó que els visitants valoren el nostre tret característic -la nostra cuina termal- i venen expressament a tastar el brou”, continua Germà amb relació al 60% dels enquestats que afirmen voler tastar el brou cuinat amb aigua termal.
PROPOSTES DE MILLORA DE VISITANTS I COMERCIANTS
A banda de l’impacte econòmic, l’estudi ha permès a l’organització del Mercat de Nadal extreure dades valuoses amb relació a les debilitats i fortaleses de l’esdeveniment. En aquest sentit, la senyalització específica fora de la zona del Mercat i l’aparcament són els dos aspectes que han rebut una pitjor puntuació, especialmenmt derivat dels veïns i comerciants de Caldes; “una valoració que contrasta amb la que li donen a aquest aspecte les persones que procedeixen de fora del municipi, ja que segons l’estudi, com més allunyats de Caldes menys problema troben en la disponibilitat d’aparcaments” exposen fonts oficials del consistori.
Pel que fa a les propostes de millora, els comerciants proposen ampliar el recorregut i l’àrea del Mercat de Nadal a altres carrers, i ampliar el nombre de parades. D’altra banda, els visitants troben a faltar més parades de menjar i food trucks; proposen millorar la gestió de les cues i la massificació de gent en determinats espais i/o moments, i reforçar l’enllumenat dels carrers i de les parades del Mercat.