Compartir, debatre, reflexionar i enriquir projectes educatius en la cerca d’una millor adaptació a les necessitats educatives dels infants, des d’una perspectiva de centre. Sota aquest propòsit va tenir lloc la 2a trobada de la Xarxa Territorial de Transformació Educativa, en la qual van reunir-se docents de diverses escoles del Vallès Oriental, així com els equips impulsors dels Centres PAcTE (centres de referència del Laboratori de Transformació).
L’acte va tenir lloc dimarts passat 21 de novembre a l’Escola Montbui, de Caldes. Com a seu de la trobada, representants de l’escola calderina van acompanyar als assistents en una visita guiada per conèixer el recinte, a més de compartir amb tots ells i elles el projecte de ciutat ‘Apadrinem un parc’. Després d’exposar la situació d’aprenentatge, l’acte va seguir amb el treball en grup, “que tractava de repensar o redissenyar la situació presentada, amb el suport dels diferents equips impulsors de les escoles de la Xarxa”, exposa Mercè Brunet, directora de l’Escola Montbui. L’escola calderina va escollir una situació d’aprenentatge que parteix del projecte iniciat pel Consell d’Infants de Caldes de Montbui, la qual, “com a centre, considerem que cal repensar”.
Segons Brunet, la presentació de l’activitat “ens ha portat a remoure moltes coses, a anar a buscar els orígens del projecte, analitzar les diferents accions que s’han anat fent al llarg d’aquests anys…, i rebre feedback sobre el potencial del projecte ha estat molt enriquidor!”, remarca la docent, tot assenyalant que ara, passada la jornada, resta pendent analitzar les aportacions i reflexions que es van generar en el marc de la sessió, “i pensar com reconduïm i orientem de nou el projecte”.
El treball col·laboratiu que s’emmarca en aquestes sessions “permet compartir amb altres centres, i que mestres de diferents escoles ens ajudin i acompanyin en la construcció del projecte”, continua la directora de l’Escola Montbui qui apunta, finalment, que “ fet de compartir, moltes vegades, t’obre la mirada i t’ajuda a trobar noves solucions”.