Caldes de Montbui va acollir, un any més, la gran concentració i exposició de vehicles clàssics, la RetroCaldes, organitzada pel Club de Cotxes Antics de Caldes de Montbui. La jornada, que va tenir lloc el matí del diumenge 22 d’octubre, a l’aparcament del supermercat Caprabo, “va ser un èxit” segons destaca l’entitat, “superant la xifra dels 200 vehicles inscrits i l’assistència de prop d’un miler de persones”.
Enguany, l’organització estrenava nova imatge corporativa, a més d’una secció dedicada a les bicicletes clàssiques que, juntament amb la secció de vehicles industrials i de motocicletes, contribueix a configurar, de manera progressiva, la nova estructura que pretén el Club de Cotxes Antics: “Volem donar cabuda a tot tipus de vehicles antics i clàssics, i satisfer totes les sensibilitats” hi afegeixen. En aquest sentit, l’edició va comptar amb una destacada exposició representativa de bicicletes clàssiques, amb unitats i peces provinents de diferents col·leccionistes que, segons ha promès l’entitat, seguirà creixent en els pròxims anys. Creixement que, d’altra banda, també s’ha fet notori d’entre els vehicles de gran interès històric: “Volem fer esment al creixement exponencial en l’assistència d’aquest model de vehicles, amb una bona mostra d’unitats d’abans de la Guerra Civil i d’altres molt interessants de les dècades dels anys 50 i 60” expliquen des del Club de Cotxes Antics.
En la jornada, i a banda de proves d’habilitat, parades amb articles d’automòbils i activitats adreçades als més petits, l’entitat va celebrar l’habitual lliurament de premis, els quals van ser atorgats en mans de l’alcalde de Caldes de Montbui, Isidre Pineda; les regidores de Turisme i Cultura, Carme Germà i Laia Cuscó, i el president del Club de Vehicles Clàssics de la vila, Jaume Bertràn. Per categories, els vehicles premiats van ser: un ciclomotor de l’any 1916 de la marca General Railway a la categoria del vehicle més antic; un cotxe Porsche de l’any 1944 al vehicle més llunyà; un cotxe Buick Eight Convertible del 1947 al vehicle més singular o de més valor històric, i un cotxe Austin Healey del 1953 al premi atorgat per públic assistent.