

Els serveis de formació ocupacional i d’assessorament laboral que ofereix l’Ajuntament de Caldes de Montbui s’han ampliat i reforçat com a conseqüència de la crisi sanitària, sobretot als joves que s’han vist afectats en l’àmbit laboral.
Degut a les restriccions imposades per la pandèmia s’han traslladat gran part dels continguts a les xarxes socials i també s’han adaptat les sessions d’assessorament a les noves tecnologies. El Toc va redirigir part de l’oferta formativa mitjançant la plataforma d’Instagram per arribar més fàcilment al seu públic objectiu i La Piqueta ha reforçat la formació enfocada a desenvolupar les competències i habilitats de cada usuari per facilitar la cerca d’una nova ocupació. La regidoria d’Indústria, Empresa i Treball a través del servei de La Piqueta “han doblat, amb el mateix equip, les atencions als usuaris que cerquen feina” apunta el regidor David Través.
Des d’aquest servei municipal s’estudien les necessitats que tenen les empreses calderines i ho converteixen en plans formatius, sobretot en el camp logístic, amb formació específica de la gestió de magatzems, atenció al públic i llengua anglesa per formar i capacitar a l’usuari que cerca feina. Des del Toc també es fa un esforç significatiu per atendre als joves que cerquen feina amb una oferta formativa específica com les “Jornades d’orientació acadèmica entre joves”, o cursos específics per elaborar currículums.
En els últims tres anys dels del Club de feina +16 de La Piqueta s’ha facilitat que gairebé 800 joves d’entre 16 i 30 anys trobin feina.