Loli Olivares Carranza
- 01/12/2020
- 0 comments
- Jordi Rius
- Categoria: Calderins
- 1
Impulsora d’Orisenscoffee.com
No és gaire cafetera, però ha acabat portant una empresa de distribució i producció d’aquesta beguda, que fa molt poc ha obert una finestra a internet. Sap, però, distingir una bona mescla de la que no ho és. I ha descobert que el que l’apassiona és el món del màrqueting.
IMATGE | Q. PASCUAL
“Seleccionem orígens i creem sensacions amb el cafè”
· Per què la teva empresa es diu Orisens?
El cafè pot ser de diferents orígens: de Costa Rica, de Panamà, del Vietnam, de l’Índia, de Colòmbia… Segons l’origen, el cafè pot tenir diferents aromes i propietats. El nom ve a dir que seleccionem orígens -Ori- i creem sensacions -sens-. Junts fan Orisens.
· En tot cas, quan es va crear l’empresa?
Va néixer el 2014. Al principi distribuíem el cafè d’una altra marca. Al final la imatge d’aquesta marca no és la que ens acabava de quadrar i, per això, vam crear la marca pròpia. Va ser tota una feinada posar-la en marxa entre la meva parella i jo.
· Seguiu tot el procés d’elaboració del cafè?
Sí. Nosaltres no el torrem aquí perquè hi ha moltes exigències per part de Sanitat com, per exemple, que el cafè verd entri per una porta i una vegada estigui torrat en surti per una altra. I hi ha tota una sèrie de coses que no podem complir a part de la maquinària que es necessita i del seu manteniment. Llavors torrem el cafè en un torrador de Cardona, però ho fem nosaltres. Fem torrades petites, bastant sovint perquè no fem grans produccions perquè el cafè que, en teoria no caduca, perd molt de les seves aromes a partir dels quinze dies.
· Us moveu pel món de l’hostaleria?
La base de l’empresa és la distribució a l’hostaleria. Bars, restaurants, cafeteries bàsicament. Feia temps que volíem vendre al públic. Però no acabàvem de trobar la manera de fer-ho sense entrar en conflicte amb els nostres clients. La pandèmia de la Covid-19 ens ha donat una gran empenta a fer el salt a internet. Per tant, ara fem les dues coses: continuem amb la distribució al sector de l’hostaleria i hem engegat la botiga virtual fa poques setmanes.
· Quina acceptació està tenint la vostra pàgina web?
Està funcionant prou bé. Hem fet un sorteig a les xarxes socials i vulguis o no, això també anima. Ja tenim 1.500 seguidors a Instagram. Estic sorpresa amb l’acceptació per part de la gent, portem una comanda cada dia.
· A Caldes podem degustar cafès de la vostra marca?
Sí, hi ha molts bars i restaurants que en tenen.
· Posem que entres en un bar, que no saps que és client vostre. Saps apreciar si el cafè que t’han servit és el de la vostra marca?
Jo no. El paladar no el tinc entrenat. Però sí que et sabria dir si el cafè està ben fet o ben mesclat.
· Us heu plantejat obrir una botiga física?
No, el que sí que ens agradaria però, pas a pas, és vendre a les botigues de Caldes. Una mica el concepte del cafè de Caldes a les botigues de Caldes.
· En el món del cafè està tot inventat o es poden trobar nous ‘blends’?
Es poden trobar nous blends o mescles. De fet, en el procés de decidir quins volíem vam trobar moltes sorpreses pel camí. Per exemple, hi ha un cafè que és el Geisha, amb un sabor floral que gairebé sembla més una infusió que un cafè. Al final t’has d’adaptar una mica al que et demana el públic. Suposo que quan tens una tirada molt gran i l’empresa és molt gran i tens molts clients pots jugar més a això. Les empreses petites hem d’anar una mica sobre segur.
·Amb què us diferencieu respecte a altres marques locals ja establertes?
El nostre concepte és cuidar molt el cafè i el servei en l’hostaleria. Als particulars ja és més difícil. Quan portem el cafè a algun bar, restaurant o cafeteria revisem que la maquinària sempre estigui bé, que el punt molt del cafè sigui el correcte, que les gomes de la cafetera estiguin bé. Quan fas un client a hostaleria, li deixes la màquina en dipòsit amb la condició que et compri el cafè. Normalment, els distribuïdors de cafè no donen aquest servei i és una cosa que es troba a faltar. Estàs cuidant el cafè des del principi, des del torrat fins a la distribució, però si al final la màquina no és correcta o la persona que toca la màquina no ho fa bé, el cafè en tassa no val.
· També cuideu aspectes com la tassa amb què es serveix el cafè?
És una de les coses de les quals, com imatge de marca, estem més contents. Tenim la nostra tassa negra pel cafè de gamma alta 100% aràbiga. Per la gamma mitjana, l’Harmony, tenim una tassa diferent i després pel cafè Intense en tenim una altra. Les tasses s’han escollit en funció del cafè que hi posem a dins perquè una aguanta més la crema, una altra aguanta millor l’escalfor o l’altra per fer caputxino és millor perquè té la boca més gran.
· Veneu cafè molt, en gra i en monodosi i ara fa poc, amb càpsules compatibles amb el sistema Nespresso. Cuideu molt l’envàs del cafè?
Sí, per exemple el cafè molt es ven amb un paquet amb zip per poder obrir i tancar. Els paquets porten una vàlvula, per nosaltres és molt important, que no deia entrar l’oxigen, però deixa sortir els gasos que allibera el cafè després de ser torrat.
· Els formats de càpsula monodosi han fet molt mal al sector del cafè?
A l’hostaleria sí. Abans quan prenies un cafè a casa no es podia comparar amb el de bar. Ara s’ha portat el concepte de cafè exprés a casa. Ja no tens aquesta necessitat de prendre-te’l al bar. I es va notar molt. Clients que gastaven 12 quilos de cafè a la setmana, van passar a gastar-ne 6 o 8. A més, tot això va coincidir amb la crisi del 2007.
Altres notícies
Autor
Ha treballat a mitjans comarcals, com ara El Punt, i també a Barcelona. Ara fa una aposta per descobrir els racons amagats de Caldes.