El conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, va comparèixer aquest dimecres davant la premsa per anunciar el contingut del document que ha validat finalment PROCICAT sobre els criteris d’obertura dels centres educatius en el mes de juny, i uns primers criteris pel que fa als treballs per l’obertura al setembre.
En aquest pla s’estipula l’obertura “dels centres educatius en el mes de juny, en aquells territoris que estiguin en Fase 2: tant si ja hi són com aquells en què es comenci la segona fase en aquell mateix dia”.
Lluny, però, de semblar que la notícia trastoca el seguiment telemàtic del trimestre, “el curs acaba com estava previst el 19 de juny i no es torna a reprendre presencialment. El curs acabarà telemàticament i els centres no obren per fer classes tradicionals”.
La nova obertura dels equipaments passa, més aviat, pel seu sentit de servei a la comunitat, i no tant, per la seva vessant formativa. Això és que el Govern autoritza l’obertura dels espais amb uns propòsits concrets i en una sèrie de condicions, que s’especifica pels diferents nivells educatius. En el cas de les llars d’infants, “no autoritzem la tornada en qualsevol condició d’infants de 0 a 12 mesos”, ja que són població d’alt risc immunològic. En el cas dels infants d’1 a 3 anys, s’autoritza l’obertura per oferir el servei amb només 5 infants per espai i sense servei de menjador, i sempre que es reuneixen les condicions necessàries.
En educació infantil i primària, les escoles “no podran obrir per a tots els alumnes ni fer activitats lectives”, sinó només acollir en grups de màxim 13, als alumnes de 6è amb per al seu acompanyament en el canvi d’etapa. I pels alumnes de 3 a 6 anys es permet l’espai d’acollida “per aquells infants els progenitors dels quals tinguin deures laborals que els impedeixi la guarda”.
D’altra banda, per a tots aquells alumnes que acaben una etapa o han d’obtenir un títol, els centres poden oferir activitats en grups de màxim 15, o tutories personalitzades.