La crisi sanitària que ha generat la pandèmia del coronavirus ha fet que iniciatives de compromís social i solidaritat col·lectiva s’engeguin per intentar ajudar en aquests moments de crisi. Per això el passat dia 5 de maig es va celebrar una edició especial del moviment global #GivingTuesdayNow.
La Fundació Santa Susanna es va adherir a aquesta proposta amb l’objectiu de recaptar donatius que ajudin a pal·liar la situació econòmica de les tres fundacions Santa Susanna a causa de la crisi sanitària i social provocada per la Covid-19. Tots els donatius que al Fundació recapti els destinaran a atenuar la situació econòmica que ha causat el coronavirus a la Fundació Santa Susanna, a la Fundació d’Acollida Santa Susanna i a la Fundació Sociosanitària Santa Susanna.
Durant la pandèmia de la Covid-19, la Fundació Santa Susanna ha continuat la seva tasca atenent a les persones en situació d’envelliment i de malaltia, adaptant-se a la nova situació augmentant el servei d’atenció domiciliària i les mesures de seguretat per als seus treballadors/es i usuaris/es. Però els serveis que es prestaven abans de la declaració de l’estat d’alarma i que eren una font d’ingressos per la fundació es van haver d’aturar, com per exemple, el centre de dia, el servei de transport, l’hospital de dia, els serveis diürns o activitats pensades per la gent gran. Mentre disminueixen els ingressos pels serveis que no poden oferir, han augmentat les despeses en el reforç del personal i en equips de protecció. Calculen que aquesta crisi suposa per la Fundació Santa Susanna una pèrdua de 45.000 € mensuals.
Per poder fer les aportacions econòmiques i col·laborar amb la Fundació s’ha de fer mitjançant la plataforma Migranodearena, que es pot accedir fent clic.
GivingTuesday, un moviment global de solidaritat
#GivingTuesday és el moviment global de solidaritat que fomenta la cultura de la col·laboració a través de donacions a diferents causes socials. Cada any se celebra després del #BlackFriday i el #CyberMonday com a crida a la solidaritat rere les jornades de compres i consum. Enguany, com a resposta a la situació d’emergència social i sanitària causada per la COVID-19, s’ha organitzat una edició especial: el #GivingTuesdayNow.
#GivingTuesday constitueix una plataforma global que va néixer l’any 2012 a Estats Units i promoguda per l’ONU, entre altres institucions, a les que ja s’han afegit més de 70 països.