
Preguntes freqüents en temps de coronavirus
- 07/04/2020
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
Per tal de facilitar l’accés a la informació que es requereix més habitualment en aquests moments, el consistori calderí ha redactat un seguit de respostes a les preguntes més freqüents que es reben a l’Ajuntament
Actualització del 21 d’abril del 2020
Necessiteu connexió a internet o un ordinador perquè la vostra filla o fill estudiï des de casa?
En cas que no disposeu d’internet o bé d’un portàtil perquè la vostra filla o fill continuï amb normalitat l’activitat escolar, poseu-vos en contacte amb el vostre centre escolar o bé amb el Servei d’Educació de l’Ajuntament educacio@caldesdemontbui.cat T. 93 862 70 24.
Puc realitzar la inscripció de la meva filla o fill a les escoles bressol municipals?
La inscripció a l’Escola Bressol El Gegant del Pi i a l’Escola Bressol La Lluna està ajornada. S’informarà sobre el nou calendari tan aviat com sigui possible.
Necessiteu un duplicat del títol del dret funerari?
Poseu-vos en contacte amb Oficina d’Atenció Ciutadana: caldesm@caldesdemontbui.cat o al T. 93 865 56 56.
Quina ajuda hi ha per a la gent gran que no pot sortir?
Us informem de les xarxes de suport d’ajuda a col·lectius vulnerables
· Benestar social bsocial@caldesdemontbui.cat T.93 865 54 20
· Xarxa de suport xarxasuportcaldes@protonmail.com
· Suport oncològic i al dol barcelona@aecc.es / vallesoriental@aecc.es T.900 100 036
Teniu alguna consulta sobre una llicència d’obres?
Poseu-vos en contacte amb el departament de Serveis Territorials de l’Ajuntament a sterritorials@caldesdemontbui.
On puc obtenir la declaració responsable per a desplaçaments?
El certificat de declaració autoresponsable que facilita demostrar que el desplaçament s’ajusta a les restriccions de l’estat d’alarma. En aquest ENLLAÇ us podeu descarregar el model.
Si esteu realitzant un VOLUNTARIAT, la Generalitat ha elaborat una declaració responsable per a desplaçaments específica per aquesta situació. En aquest ENLLAÇ us podeu descarregar el model
Quan hi haurà el mercat setmanal?
El mercat setmanal està suspès fins a nou avís. Per a qualsevol consulta us podeu posar en contacte amb lapiqueta@caldesdemontbui.cat T. 93 862 70 25
Actualització del 15 d’abril del 2020
· Quins són els contactes de les diferents Oficines d’Atenció Municipal?
Oficina d’Atenció Ciutadana caldesm@caldesdemontbui.cat T. 93 865 56 56
Ajut a les persones bsocial@caldesdemontbui.cat T.93 865 54 20
Borsa de treball borsadetreball@
Club de feina clubfeina@caldesdemontbui.cat
Club de feina + 16 clubfeina@caldesdemontbui.cat
Cursos i formació ocupacional pfo@caldesdemontbui.cat
Centre d’Iniciatives empresarials caldesempren@caldesdemontbui.
Oficina d’Informació al consumidor info@omiccaldesdemontbui.cat T. 93 865 45 30
Oficina d’habitatge habitatge@caldesdemontbui.cat T. 93 865 55 99
Per avaries o incidències aigua info@serveisdecaldes.cat T. 93 865 48 47
Incidències a la via pública
o sterritorials@caldesdemontbui.
o Tràmit en línia Incidències a la via pública ENLLAÇ: http://viapublica.
· Està oberta la Deixalleria municipal?
La Deixalleria municipal està tancada. Si genereu residus que no es poden llençar als contenidors (olis domèstics, piles, ferralla, etc.), cal mantenir-los a casa fins que reobri la Deixalleria. Més informació fent clic aquí
· Com queda el pagament dels rebuts de la piscina i el gimnàs del Club Natació Caldes?
Les quotes de serveis públics no prestats no es poden cobrar. El Club Natació Caldes proposa el cobrament d’una donació voluntària i demana que aquelles famílies que no volen fer-la ho facin saber a través del mail cncaldes@cncaldes.cat (preferiblement), o bé trucant al telèfon del Club 93 865 04 23. Més informació fent clic aquí
· Com puc renovar el meu DNI?
Actualment no es presta el servei de renovació del DNI. Els documents nacionals d’identitat que caduquin a partir de la declaració de l’estat d’alarma tindran un any més de validesa. Per tant es prorroga fins el 13 de març de 2021. Més informació fent clic aquí
· On puc demanar un ajut per a la despesa dels subministraments de llum, aigua i gas?
Si necessiteu demanar un ajut per fer front a la despesa dels subministraments bàsics d’aigua, llum o gas, poseu-vos en contacte amb Serveis Socials bsocial@caldesdemontbui.cat T. 93 865 54 20
· Voleu fer una donació de material sanitari?
Si voleu fer una donació de material sanitari poseu-vos en contacte amb la Policia Local T. 93 865 41 41
· Com puc realitzar un empadronament?
L’empadronament és un tràmit presencial. Per a més informació poseu-vos en contacte amb Oficina d’Atenció Ciutadana caldesm@caldesdemontbui.cat T. 93 865 56 56
· Puc anar al meu hort domèstic?
La normativa autoritza, de nou, anar als horts fora del domicili particular per recollir productes necessaris per a la subsistència. No està permès el plantar noves hortalisses ni fer altres activitats als horts, només es pot recollir el producte ja plantat o cuidar dels animals.
Pel que fa als horts situats a la Torre Marimon, l’Ajuntament ha editat un calendari per accedir als horts situats a la Torre Marimon.
Per a qualsevol aclariment lapiqueta@caldesdemontbui.cat T. 93 862 70 25.
Actualització del 7 d’abril del 2020
· Quins són els comerços que porten la compra a casa?
Consulteu la llista de comerços de la campanya Comerç obert – T’ho portem a casa en aquest enllaç
· Necessiteu ajuda per a gent gran que no pot sortir de casa seva ?
Des de l’Ajuntament de Caldes de Montbui s’estan coordinant l’assistència als col·lectius vulnerables a través del departament de Benestar Social. Si necessiteu ajuda o coneixeu alguna persona que la pugui necessitar ja sigui per treure les deixalles, portar la compra, etc. o detecteu algun cas de vulnerabilitat poseu-vos en contacte amb bsocial@caldesdemontbui.
· Com queden les preinscripcions escolars?
El Departament d’Educació ha ajornat tots els tràmits relacionats amb el procediment de preinscripció i matriculació de l’alumnat de tots els ensenyaments, en totes les etapes.
· L’Ajuntament de Caldes està pagant les factures als seus proveïdors ?
Les factures dels proveïdors de l’Ajuntament s’estan aprovant i pagant amb normalitat gràcies al sistema de teletreball que s’està realitzant.
· Informació sobre el SOC
Les persones que necessitin contactar i/o fer consultes al Servei d’Ocupació poden fer-ho a través de l’adreça de correu electrònic:borsadetreball@
· Quins són els ajuts a l’habitatge per als col·lectius vulnerables en la COVID19 ?
Fent clic aquí es poden consultar el paquet de mesures en matèria d’habitatge per als col·lectius vulnerables en la COVID 19. Per a qualsevol dubte sobre aquestes mesures us podeu adreçar a l’Oficina d’habitatge municipal: habitatge@caldesdemontbui.cat o trucant al 93 865 55 99.
· Com puc obtenir el certificat d’empadronament que es necessita per sol·licitar la moratòria d’hipoteques ?
A través d’aquest enllaç podreu accedir al tràmit telemàtic de sol·licitud. Si no disposeu de certificat digital de persona física per fer el tràmit consulteu aquest altre enllaç amb la informació per obtenir l’IdCat mòbil.
· Com puc obtenir el model de notificació per fer arribar als propietaris sol·licitant la moratòria de la renda del lloguer ?
Descarregueu-vos en aquest enllaç el model que facilita la web de l’Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya.
· Com puc obtenir el certificat digital IdCat mòbil per fer un tràmit a l’Ajuntament?
L’IdCat mòbil és un mecanisme d’identificació i signatura electrònica orientat a la ciutadania i basat en l’enviament d’una contrasenya d’un sol ús al mòbil que es pot utilitzar per a identificar-se en la majoria de tràmits amb les administracions catalanes i des de qualsevol dispositiu (no cal instal·lar res).
Només es necessita el DNI o TIE (Targeta d’Identitat d’Estranger), la TSI (Targeta Sanitària Individual) del CatSalut i un telèfon mòbil, a efectes d’identificació i gestió d’avisos, així com el correu electrònic i el codi postal. El procés de registre en línia és accessible fent clic aquí.
· Les persones estrangeres amb TIE es poden donar d’alta a l’idCAT Mòbil des de casa?
Sí, les persones que disposen de la Targeta d’Identitat d’Estranger (TIE) ja poden demanar idCAT Mòbil per realitzar tràmits telemàticament. Donar-se d’alta és molt ràpid i senzill, es pot obtenir el certificat fent clic aquí
· Puc accedir als processos selectius de l’Ajuntament de Caldes de Montbui ?
Els processos selectius oberts per l’Ajuntament de Caldes de Montbui han quedat interromputs fins que s’aixequi l’estat d’alarma, per la qual cosa no es poden presentar sol·licituds per aquests processos.
· Puc entrar i sortir a la resta de municipis, per exemple per comprar?
Sí, per a les activitats previstes (compra d’aliments o de productes farmacèutics de primera necessitat, desplaçament al centre de treball, retorn a domicili, assistència sanitària o cura de persones amb necessitats). La Generalitat demana limitar al màxim aquesta mobilitat. S’ha elaborat un certificat de declaració autoresponsable que facilita demostrar que el desplaçament s’ajusta a les restriccions de l’estat d’alarma. És voluntari, no obligat. Es pot descarregar fent clic aquí
· Es realitza la recollida de mobles i trastos vells ?
No, el servei de recollida de trastos i mobles vells a domicili s’ha suspès fins que duri el confinament, per la qual cosa es demana a la ciutadania que no dipositeu trastos i mobles vells al carrer.
· En quin lloc puc realitzar-me el test de la Covid 19 ?
En aquesta moment el sistema sanitari farà la vigilància del teu cas a partir de les dades enviades per l’aplicació STOP COVID19 CAT i, si és necessari, activarà els serveis del centre d’atenció primària o els serveis d’emergències mèdiques. També et permetrà dur a terme el control epidemiològic de la pandèmia al territori. Més informació o per descarregar-vos l’app mòbil fent clic.
· Informació sobre la prestació dels serveis essencials del Jutjat de Pau
Per tramitar els serveis essencials (expedició de llicències d’enterrament; matrimonis en risc de mort, i inscripcions de naixement en termini peremptori), les persones interessades poden contactar amb el Registre Civil, de 9 h a 14 h, trucant al número de telèfon 673 39 80 91. Pel que fa a expedicions en horari de tarda i caps de setmana, les persones interessades poden adreçar-se al Jutjat de Guàrdia de Granollers trucant al número de telèfon 93 693 45 30.