Raúl Fernández Gómez
- 19/11/2019
- 0 comments
- Jordi Rius
- Categoria: Calderins
- 0
Director tècnic de RAF Estilistes
Sota unes sigles que semblen la branca aèria de les forces armades britàniques –en realitat són les inicials del seu nom i cognom– hi ha un negoci que en tres anys d’existència ha aconseguit la Q de qualitat i una estrella Global Saloon, una mena d’estrella Michelin de la perruqueria. El seu secret? El bon dia sempre a la boca i la vocació de servei als clients.
IMATGE | Raúl Fernández durant l’entrevista cedida al Calderí.> Q. PASCUAL
· Des de sempre t’ha agradat tallar el cabell?
Sí, al final la meva professió s’ha convertit en la meva passió. Als 14 anys estudiava a l’institut i a la vegada treballava en una perruqueria. Vaig començar a treure’m el grau mig de perruqueria, després el superior d’estilisme. I abans d’obrir la perruqueria vaig fer administració i direcció d’empreses i màrqueting.
· Et tallaves tu mateix el cabell?
Sí, exactament. Vaig començar a la perruqueria perquè tallava el cabell als meus amics a casa seva per sortir a la discoteca. Una mare em va dir que tallava molt bé el cabell i que a la perruqueria on anava necessitaven un noi. Vaig fer una prova, els meus amics em deien que no m’agafarien. Al propietari de la perruqueria li va agradar com tallava els cabells i em va dir que hi anés l’endemà. I així han passat 26 anys.
“Per al teu client has de ser el millor perruquer del món”
· Suposo que abans d’obrir el teu propi negoci, has estat en diferents perruqueries…
Vaig estar a Sabadell, Sentmenat i Caldes. He estat 22 anys treballant per a la mateixa persona en diferents perruqueries. Vaig estar d’encarregat fins al moment que van canviar les prioritats, tenia dos fills i vaig fer el salt. Tenia 39 anys i era el moment de fer-ho.
· Com definiries l’estil de la teva perruqueria?
A RAF estilistes tenim un lema que és: l’estil és una actitud. Què vol dir això? L’important és l’amistat, amabilitat i professionalitat. I va per aquest ordre. L’important és donar una bona imatge del local i la nostra. Has de ser amable i t’ho has de prendre com una actitud i després has de ser un bon professional. Aquí el client té un tracte molt familiar i molt proper. No tan sols tallem cabells, som gent que cuidem i tractem els nostres clients.
· Així com moltes perruqueres canvien constantment de pentinat, tu en el teu cas també ho fas?
Hem de renovar-nos constantment. Quan vaig començar ara fa tres anys estava en un punt i ara estic en un altre totalment diferent amb tema d’imatge, professionalitat, de treballadors… Mai m’estanco. Els que treballem aquí som l’emblema de la perruqueria tant pel que fa a imatge personal, de com vestim i de com anem pentinats. Som un referent pels nostres clients. Pel teu client has de ser el millor perruquer del món.
· Ara estàs immers en la promoció del Movember de la Movember foundation . Què és el Movember?
És una iniciativa sense ànim de lucre, que a Caldes és el tercer any que faig, destinada a recaptar fons a finançar programes pel càncer de pròstata, el de testicles, la salut mental i la prevenció del suïcidi. Durant el mes de novembre, els homes ens deixem el bigoti amb solidaritat per aquesta causa. En certa manera, ja estàs fent visible el moviment Movember. A part, faig el Moustache Day destinat a aconseguir diners que dipositem en unes urnes. És important recaptar diners però també la conscienciació. Tinc bigotis preparats per als nens per a què es facin fotos, les pengem després a Instagram i així fem més difusió. Fa tres anys que ho faig, coincidint també amb la mort de la meva germana per càncer.
· Quan veus una persona, per deformació professional, els teus ulls se’n van cap al seu cabell?
Quan portes tants anys, els ulls se te’n van al cap. La meva dona, estant amb un perruquer, la seva imatge també ha canviat.
· El client habitual acostuma a canviar d’estil?
A tothom quan entra per la porta se’l rep amb un bon dia o bona tarda, se li ofereix un cafè i se li demana si tenia hora concertada. És un protocol. A tothom se li dona el mateix servei i se’l tracta igual de bé. Quan el client està assegut en una de les nostres butaques a punt de fer el servei se li ofereix si vol canviar d’estil, li has de crear aquesta necessitat. Potser ell diu que no li facis res i que li talli el cabell com sempre. Però tu has de donar l’opció, som el seu assessor d’imatge.
· Una perruqueria masculina no és gaire habitual avui en dia…
Durant aquests 26 anys que em dedico a la perruqueria i barberia, hi ha una evolució constant. Me’n recordo quan tenia 18 anys no volíem ser barbers, volíem ser perruquers d’home. El meu avi ja era barber i quan ja era molt gran em va dir que no fos perruquer o barber, que ell ja havia fet prou persones per tots nosaltres. Ara, amb la moda de les barbes, han tornat les autèntiques barberies i estan en auge. I ara ens tornem a dir barbers, ens desmarquem de la perruqueria d’homes.
· Aquest desembre la teva perruqueria fa tres anys. Com ho celebraràs?
Vindrà el president de Q Espanya a fer lliurament del certificat Q de qualitat i estrella amb l’alcalde i la primera tinent d’alcalde de Caldes. Som l’únic saló de tot l’Estat que amb menys de tres anys ha aconseguit la Q i una estrella Global Saloon.
· A què es deu aquest èxit?
No deixa de ser una ISO. Fas una sol·licitud, no et venen aquí directament. Funciona com la Guia Michelin. Aquesta Q valora l’excel·lència, el servei i la qualitat per estar dins de la guia Qhair. Has de seguir uns paràmetres. Per exemple, et preguntes si recicles. Els respons i des de la central de la Q et diuen que surten punts positius. Venen uns inspectors i comproven tot el que els has dit sobre reciclatge, formació, riscos laborals, experiència laboral, programa de gestió, riscos laborals, protecció de dades… Tot això ho vas sumant. L’estrella et ve per mèrits. Per exemple, l’any passat vaig quedar finalista com a millor barberia espanyola i aquest any amb la col·lecció que hem fet hem quedat semifinalistes internacionals.
Altres notícies
Autor
Ha treballat a mitjans comarcals, com ara El Punt, i també a Barcelona. Ara fa una aposta per descobrir els racons amagats de Caldes.