
Celebrant el dia de les “mates”
- 20/02/2018
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 0
Tots els cursos de l’escola calderina van participar en la 1a edició de la Diada de les Matemàtiques el dimarts passat 13 de febrer
IMATGE | Durant la jornada del passat 13 de febrer, alguns alumnes de l’escola resolien “reptes metamàtics” en grup.> I. HIJANO
Com a alternativa a la tradicional Setmana Cultural, l’Escola Montbui va celebrar el passat 13 de febrer la 1a edició de la Diada de les Matemàtiques, jornada en què tots els cursos del centre van gaudir de diverses activitats i xerrades amb les matemàtiques com a eix vertebrador. Tot i que ja fa uns anys que l’escola va iniciar un canvi en la metodologia de la didàctica d’aquesta assignatura, enguany són moltes les novetats pedagògiques que presenta el centre, traduïdes, principalment, en el treball per projectes i centres d’interès. “Durant els últims anys, mestres i famílies hem estat fent molta formació, especialment en les matemàtiques, i hem variat substancialment la manera d’ensenyar-les”, comentava la directora del centre, Magda Agustí.
La Diada de les Matemàtiques va ser distribuïda en diferents franges perquè tots els alumnes participessin plegats en diverses activitats. Primer, tots els grups-classe van definir el perfil mitjà d’alumne a partir de l’estadística i la moda aritmètica. Més tard, alguns alumnes van reduir el “Montbui’s Child” de cada classe al perfil d’alumne general del centre i d’altres van endinsar-se a diversos “reptes matemàtics”. Finalment, a la tarda, es va convidar les famílies a les aules per explicar als infants com utilitzen les matemàtiques en la seva vida quotidiana o en el marc de les seves professions. “Hem tingut un ampli ventall de professions, des d’arquitectes a forestals, treballadors de fàbriques, un DJ…, de manera que els infants han pogut veure com les matemàtiques són a tot arreu”, explicava Magda Agustí.
IMATGES | Recull d’imatges durant la jornada del matí de la Diada de les Matemàtiques a l’Escola Montbui. Alguns alumnes, immersos en activitats d’estadística i, altres, resolen “reptes matemàtics” en grup i acompanyats dels mestres.> I. HIJANO
El perquè de celebrar la diada en aquest dia té els seus motius. “Ens va agradar fer-ho aquesta setmana amb motiu de l’exposició que tenim aquests dies a l’escola”, deia la directora. La mostra itinerant està organitzada per ABEAM (Associació de Barcelona per a l’Estudi i Aprenentatge de les Matemàtiques), col·lectiu que organitza un concurs matemàtic de fotografia i dibuix al qual també participen els alumnes de l’escola calderina. D’altra banda, el dissabte de la mateixa setmana, el centre va acollir la segona trobada d’una seixantena de mestres representants d’escoles de tot Catalunya, tots ells membres del grup d’innovació matemàtica “a+a+” de l’Associació de Mestres de Rosa Sensat i coordinats per l’expert educatiu Josep Callís i Franco.
IMATGE | El dissabte 17 de febrer, l’Escola Montbui va acollir la 2a edició de les Jornades Interescolars a+a+ amb la participació de 65 mestres en representació d’escoles d’arreu de Catalunya.> CEDIDA
L’Escola Montbui ha fet una gran aposta per la innovació metodològica i didàctica, més enllà de la matèria de les matemàtiques, amb el suport no només dels mestres sinó també de la majoria de les famílies. “Els alumnes d’avui dia són molt diferents dels d’abans, així que la metodologia tradicional ja no té gaire sentit”, diu Agustí. La nova manera d’ensenyar, en especial les matemàtiques, es concentra en una fase important de manipulació, basant-se en un aprenentatge vivencial per a una comprensió completa de cada aprenentatge. Aquesta nova metodologia va molt en sintonia amb el nou model d’escola que proclama l’Escola Nova 21, a la qual l’Escola Montbui també està vinculada.