Tours virtuals de 360º
- 12/01/2018
- 0 comments
- redacció
- Categoria: Actualitat
- 1
Els usuaris ja poden accedir a les visites virtuals dels principals atractius turístics calderins a través de Google
IMATGE | Diferents ítems turístics de la vila termal ja poden visitar-se virtualment amb tours 360º.> GOOGLE
El passat mes de juny es presentava la posada en marxa d’un dels projectes aprovats per la Taula de Turisme del 2017: el posicionament i millora de la visibilitat dels atractius turístics de Caldes a Google; i la primera fase d’aquest projecte ja és una realitat: els usuaris d’Internet ja poden accedir als tours virtuals de 360º.
L’empresa Capture ha estat la responsable de la posada en marxa del projecte, el qual permet augmentar l’atractiu turístic del municipi, així com facilitar l’accessibilitat dels principals punts d’interès patrimonials de Caldes. Navegant per la xarxa, aquelles persones interessades en saber més sobre els punts emblemàtics calderins poden accedir a visites virtuals, confeccionades amb fotografies de 360º que permeten una completa visualització dels espais interiors i exteriors. A partir del mes de gener, doncs, “els usuaris de la xarxa ja poden visitar espais com el Museu Thermalia de manera virtual i a través dels dispositius mòbils, tauletes o ordinadors”, comentava Isidre Pineda, regidor de Turisme i Termalisme, Cultura i Patrimoni de Caldes de Montbui.
No només amb això, es compleix una de les fites imprescindibles i que des de l’Ajuntament han valorat molt positivament: “Gràcies a la geolocalització, els usuaris podran ubicar-se molt fàcilment i trobar els punts d’interès turístic, com el safareig, sense perdre’s”,seguia explicant el regidor en la presentació de la fi del projecte.
El programa s’ha centrat, en aquesta primera fase, en espais d’interès i prestigi com el Thermalia (Oficina de Turisme i Museu), l’Espai Can Rius, la Font del Lleó, els Banys Públics El Safareig, el safareig de la Portalera, el Pont Romànic i el passeig de la Riera. En aquest sentit, cal afegir que hi falten les Termes Romanes, “que ho deixarem pendent durant un temps fins que no tinguem enllestida la Font del Lleó”, aclaria Pineda. En cadascun d’aquests ítems turístics o d’especial rellevància patrimonial, Capture ha aplicat eines de màrqueting digital eficaces a la divulgació de l’entorn patrimonial calderí i així incentivar la seva promoció dins el cercador. Es tracta de les fitxes Google My Business, la geolocalització, els recorreguts StreetView i la fotografia 360º. En una fase posterior, queda pendent la programació HTML, que permetrà que els continguts generats a Google es mostrin també en altres plataformes, com el web www.visiteucaldes.cat o les xarxes socials.