Al mes de gener d’enguany es va presentar el Projecte Educatiu de Caldes a la ciutadania i des d’aleshores, el seu grup impulsor, ha fet diverses taules de treball per poder construir un mapa de visions i saber què en pensa la gent de Caldes de l’educació al municipi. En total s’han fet 5 taules de treball amb: el consell d’infants, el consell escolar municipal, els tècnics municipals, diverses entitats, i amb empresaris i comerciants. En totes elles es demanava quins eren els punts forts i els febles de l’educació a Caldes i com es creia que es podia millorar. En van sortir propostes molt diverses i un cop endreçades pel grup impulsor s’han organitzat en quatre àmbits de treball de les quals pengen accions concretes: “Escola”; “fora escola”; “transició escola treball” i “formació permanent i poble educador”.
El passat dissabte 28 d’octubre, les 60 persones que van participar d’aquest fòrum, van votar dues d’aquestes quatre línies estratègiques, tot prioritzant les 16 accions concretes que s’aplicaran l’any vinent per millorar l’educació.
Algunes d’elles són: treball intergeneracional en l’àmbit de les entitats; cercar col·laboracions entre entitats i centres educatius; fomentar la coherència de les innovacions metodològiques entre etapes educatives; millorar la coordinació i relació entre els centres eductius i altres agents educadors; ampliar recursos humans i l’horari del TOC; crear un Consell de Joves; elaborar un projecte local per a joves que es desvinculen del sistema educatiu abans de qualificar-se i coordinació dels agents implicats en la formació permanent per tal que l’oferta sigui més complementària.
Felicitem el grup motor i el grup impulsor per la feinada que han dut a terme, així com tota la gent del poble que s’ha implicat en el projecte per millorar l’educació de Caldes.